خبرگزاری کار ایران

وزیر حج اردن و سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند

وزیر حج و اوقاف اردن در دیدار با سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه، از طرف دولت پادشاهی و بعثه حج اردن جان باختن حجاج کشورمان درحادثه دلخراش منا را تسلیت گفت و با خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیده ابراز همدری کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر «هایل داود»، به همراه رئیس و چند تن از مسئولان بعثه حج این کشور امروز (یکشنبه) با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در مکه با حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که چند تن از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند، «هایل داود» از طرف دولت پادشاهی و بعثه حج اردن جان باختن حجاج کشورمان در حادثه دلخراش منا را تسلیت گفت و با خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیده ابراز همدری کرد.

وزیر حج و اوقاف اردن برای مجروحان حادثه منا از درگاه باری‌تعالی شفای عاجل مسئلت و ابراز امیدواری کرد آسیب‌دیدگان هرچه زودتر سلامتی خود را بازیابند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر هم به کشته شدن حدود 170 زائر ایرانی و مفقود شدن بیش از 300 نفر دیگر اشاره کرد و گفت، امکان هدایت جمعیت به خیابان‌های اطراف و جلوگیری از تراکم زائران و وقوع این فاجعه وجود داشت و با کمی تدبیر از بروز این حادثه عظیم جلوگیری می‌شد.

وی همچنین جان باختن یک زائر اردنی را در حادثه منا به هیئت اردنی تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد که همه حجاج سالم به کشورشان بازگردند.

در این دیدار وزیر حج و اوقاف اردن تحقیق جدی و بررسی دقیقه حادثه منا را ضروری دانست و گفت: این حادثه باید حکیمانه پیگیری شود و در آینده نیز با اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم از تکرار این گونه حوادث جلوگیری شود.

سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار، گفت‌وگو را بهترین راه برای حل معضلات امت اسلامی و مسایل فی‌مابین کشورهای اسلامی دانست و طرف اردنی ابراز امیدواری کرد که از طریق تعامل و همکاری فتنه آتش افروزی در کشورهای اسلامی خاموش شود.

 

در این دیدار طرفین از توسعه روابط دو کشور در بخش‌های مختلف حوزه حج استقبال کردند و امیرالحاج ایران از وزیر حج و اوقاف اردن دعوت کرد برای تبادل نظر بیشتر هیات‌های دو کشور در این حوزه به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

کد خبر : ۳۰۸۳۹۳