خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از دغدغه‌های یک پدر؛

مخارج فرزندان چهارقلویم ماهانه ۳ میلیون تومان است/حقوق ماهیانه‌ام ۹۲۵ هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۱۳۴

پدر چهارقلوهای چند روزه‌، با ابراز نگرانی از عدم توانایی مالی‌اش برای نگهداری نوزادانش از خیرین می‌خواهد که یاری‌‌اش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «ح. ا» پدر چهارقلوهای چند روزه‌ای است که پس از سال‌ها دوا و درمان نوزادانش به دنیا آمده‌اند و حالا بابت مخارج فرزندانش نگران است. او در این‌باره می‌گوید: من کارگری هستم که در یکی از شرکت‌های اقماری به عنوان نگهبان کار می‌کنم و به محض پایان قرارداد بیکار می‌شوم.

پدر چهارقلو‌ها ادامه‌ می‌دهد: ماه گذشته کل حقوق دریافتی من ۹۲۵ هزار تومان بوده است. از این مبلغ کرایه‌خانه ۳۵۰ هزار تومانی خانه استیجاری‌ام در یکی از روستاهای اطراف شهریار را پرداخت می‌کنم که با هزینه آب و برق و... به علاوه مخارج ایاب و ذهابم ماهیانه ۵۵۰ هزارتومان مخارج مستمر من است. ۱۸۰ هزار تومان هم قسط ماهیانه‌ای است که برای بازپرداخت وام پرداخت می‌کنم، وامی که برای درمان ناباروری هزینه شده است.

«ح. ا» و همسرش از سال ۸۸ تاکنون برای درمان ناباروری اقدام کرده‌ و هزینه سنگینی نیز در این راه پرداخت کرده‌اند تا اینکه در مورخ ۱۴/۶/۹۴ صاحبت چهار فرزند دختر توامان می‌شوند. چهارقلوهایی که ۷ ماهه به دنیا آمده و دچار کمبود وزن هستند و به همین دلیل همچنان در بیمارستان در داخل دستگاه نگهداری می‌شوند و تا یک ماه دیگر نیز باید در بیمارستان بستری باشند.

مخارج بیمارستان فرزندانم ۱۰تا ۱۲ میلیون تومان است

وی می‌گوید؛ مخارج بیمارستان فرزندانم با دفترچه بیمه، ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان می‌شود که توان پرداخت آن را ندارم. از آنجا که پدرم جانباز قطع عضو است، به بنیاد شهید مراجعه کرده و در آنجا به من نامه‌ای داده شد که بر مبنای آن از بیمارستان خواسته شده بود، به علت عدم تمکن مالی‌ام و با توجه به اینکه از خانواده ایثارگر هستم، برای تخفیف در مخارج بیمارستان با من مساعدت کنند که بیمارستان در پاسخ گفت؛ به علت کسربودجه‌ای که با آن مواجهیم باید در هر نامه‌ای که می‌آوری، مبلغ ذکر شده باشد و به هر نامه دیگری جز این ترتیب اثر نخواهیم داد.

این پدر نگران یک‌ماه پیش از تولد فرزندانش نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشته و طی آن شرایطش را شرح می‌دهد و تقاضای کمک می‌کند. نامه‌ای که در پاسخ به بهزیستی شهریار ارجاع می‌شود و بهزیستی نیز طی نامه‌ای مقرر می‌کند، برای هریک از فرزندان توامان براساس مقرره قانونی مبلغ ۲۰ هزار تومان پرداخت شود؛ یعنی جمعا ۸۰ هزار تومان مقرری ماهیانه، اما ایراد سخنانی به پدر چهار قلو‌ها مبنی براینکه این مبلغ نیز به صورت دقیق هر ماه پرداخت نخواهد شد و ممکن است؛ هر دو یا سه ماه یکبار پرداخت شود، او را نگران‌تر از قبل می‌کند.

 وی دراین‌باره می‌گوید: حقیقت آن است که حتی زمانی که فرزندی نداشتم با این مبلغ حقوق در پایان ماه چیزی برای من باقی نمی‌ماند. چه رسد به حالا که صاحب چهار فرزند هستم.

پولی در چنته ندارم

پدر چهارقلو‌ها توضیح می‌دهد: اعضای خانواده‌ام شرایطی ندارند که به ما در نگهداری از فرزندانمان کمک کنند. از طرف دیگر در حال حاضر توان پرداخت هزینه پرستار آنان را که ماهیانه ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، ندارم. از نظر خورد و خوراک نیز فرزندان من به دلیل شرایط خاصی که دارند، تنها باید از شیرخشک خاصی استفاده کنند که قیمت هربسته آن ۱۹ هزار تومان است و حدود ماهی ۷۰۰ هزار تومان مخارج تهیه شیرخشک آنان است. ماهی ۵۰۰، ۶۰۰ هزار تومان هم هزینه پوشاک بچه‌ها می‌شود، مخارج پزشکی را هم که حساب کنید، در جمع حدود ۳ میلیون تومان مخارج فرزندانم است.

وی می‌افزاید: من پولی در چنته ندارم، در حال حاضر برای ترخیص فرزندانم از بیمارستان نیز با مشکل مواجهم زیرا توان پرداخت هزینه ۱۰، ۱۲ میلیونی بیمارستان را ندارم، از طرف دیگر از قراردادکاری من تنها ۶ ماه دیگر باقی است و بعد از پایان مدت قرارداد، بیکار می‌شوم و این معضلی بزرگی است برای تامین هزینه‌های آینده فرزندانم.

از خیرین تقاضای کمک می‌کنم

او به به عنوان یک هموطن از کلیه خیرین تقاضای کمک می‌کند تا آینده فرزندانش تامین باشد و دخترانش در آینده طعم رنج و حسرت را نچشند، این پدر نگران آن است که به خاطر فقر نتواند از کودکانش به بهترین نحو ممکن نگهداری کند، کودکانی که برای تولدشان سال‌ها سعی کرده و رنج کشیده است. حالا شاید تنها کمک خیران این مرز وبوم بتواند کمی از نگرانی‌های این خانواده کم کند و آینده‌ای روشن را برای این کودکان که به تازگی پا به جهان ما گذاشته‌اند، رقم زند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز