خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت :

ایران با ثبات‌ترین کشور منطقه برای سرمایه‌گذاران جهان است

وزیر بهداشت به هنگام امضای تفاهمنامه احداث کارخانه بزرگ تولید انسولین مدرن در ایران بوسیله هفتمین کمپانی مهم دنیا در تولید دارو در کشورمان گفت: ایران باثبات‌ترین کشور منطقه برای سرمایه‌گذاران دارویی جهان است.

به گزارش ایلنا، سیدحسن هاشمی در نشست امضای تفاهمنامه ساخت کارخانه بزرگ تولید انسولین مدرن بوسیله شرکت نووو نوردیسک دانمارک و سازمان غذا وداروی ایران اظهار کرد: بیماری دیابت بیماری مهلکی است که با توجه به کم تحرکی جوامع رو به افزایش است. به طوری که هم اکنون پنج میلیون ایرانی مبتلا به این بیماری هستند و پنج میلیون نفر دیگر نیز استعداد ابتلا به دیابت را دارند.

وی افزود: همچنین در کشورهای اطراف ایران آمار شهروندان مبتلایان به دیابت به دلیل نوع رژیم غذایی و شهرنشینی روز به روز بیش‌تر می‌شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: شرکت نووو نوردیسک دانمارک هفتمین کمپانی مهم دنیا در تولید دارو است و خوشحالیم این شرکت در ارزیابی‌های خود ایران را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده، زیرا ایران با ثبات‌ترین کشور منطقه است که نیروی جوان و با دانشی دارد و در سه دهه گذشته با وجود همه تحریم‌ها پیشرفت شگفت‌انگیزی داشته است.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: در دوران جدید پساتحریم حتما باید روند واردات به ایران به طریقی باز شود که سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه دارو در ایران در کنار تامین دارو باعث انتقال دانش و کمک به نسل جوان و محقق و در نهایت تولید ثروت شود. به طوری که حتی واردات گذشته نیز باید شکل و شمایل آن تغییر کند و همچنین بتوانیم چنین محصولاتی را به کشورهای همسایه‌مان که حدود 15 کشور هستند، صادر کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد کمپانی نووو نوردیسک بتواند تا پایان امسال بتواند به تعهدات خود عمل کند و در کوتاه‌ترین زمان محصولات این شرکت دانمارکی را در ایران مشاهده کنیم. زیرا دولت و مردم ایران به نتایج چنین تفاهمنامه‌هایی توجه دارند. همچنین سازمان غذا دارو نیز تا تحقق محصول نهایی این تفاهمنامه نظارت‌های لازم را داشته باشد.

مدیر منطقه ای شرکت نووونوردیسک هم در این نشست گفت: اجرای این پروژه حدود پنج سال به طول می انجامد و براساس برآوردهای صورت گرفته حدود 70 میلیون یورو معادل دوهزار و چهارصد میلیارد ریال در جمهوری اسلامی ایران بوسیله شرکت نووونوردیسک سرمایه گذاری انجام می شود و تولیدات این کارخانه با فناوری پیشرفته و منطبق بر استانداردهای بین المللی بوده که کیفیت بالا و قابل اطمینان بودن محصولات را تضمین می کند.

اوله مولسکوو افزود: ما مفتخریم که امروز متعهد به ساخت کارخانه بزرگ تولید دارو در داخل ایران می شویم و این تعهد نشان دهنده نگاه بلندمدت ما به همکاری با جمهوری اسلامی ایران است. کشوری که طبق آمار رسمی انجمن بین المللی دیابت حدود پنج میلیون بیمار دیابتی دارد و ما با این سرمایه گذاری امکان دسترسی این افراد به انسولین های مدرن و با کیفیت بالا را برای افرادی که از محصولات ما استفاده می کنند ، فراهم می کنیم.

با بهره برداری از این واحد صنعتی دارویی در کشورمان برای 160 از افراد تحصیلکرده بطور مستقیم ایجاد اشتغال می شود.

کد خبر : ۳۰۷۲۳۸