خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره امور خانواده سازمان همکاری‌های اسلامی مطرح کرد:

نقش زنان در صلح و امنیت پایدار کشورهای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۶۴۱

رئیس اداره امور خانواده سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: زنان نقش مهمی در ایجاد صلح و امنیت پایدار در کشورهای اسلامی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فضیله گرین در افتتاحیه دومین همایش نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار گفت: نقش زنان در صلح و توسعه پایدار بسیار مهم است. اکنون با چالش‌های مختلفی روبرو هستیم و شاهد درگیری درون کشور‌ها، ظهور گروه‌های افراطی و فعالیت‌های تروریستی در کشورهای اسلامی هستیم که باعث شده زنان و مردان برای حل آن به میدان بیایند و بی‌شک نمی‌توانیم در این چالش‌ها فائق بیاییم مگر اینکه به نقش زنان اهمیت بدهیم.

وی با بیان اهمیت حضور موثر زنان در عرصه‌های مختلف برای دستیابی به توسعه پایدار گفت: در اهداف بعد از ۲۰۱۵ زنان باید در مرکزیت راه‌حل‌ها قرار بگیرند زیرا حضور آن‌ها به صلح و امنیت پایدار کمک می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان همکاری‌های اسلامی در قطع‌نامه‌هایی که در ارتباط با توسعه ارائه داده‌اند تصویب کرده که زنان باید در توسعه و مکانیزم‌های صلح مشارکت داشته باشند و کشورهای عضو به طور جدی به نقش زنان در صلح و امنیت پایدار توجه کنند.

گرین ادامه داد: زنان باید در گفتگوهای اجتماعی چه در جوامع محلی و چه در جوامع بین‌المللی مشارکت کنند تا انسجام اجتماعی افزایش پیدا کند.

رئیس اداره امور خانواده سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار کرد: در خارج از جوامع اسلامی و کشورهایی که مسلمانان در اقلیت هستند، نقش زنان مسلمان در فعالیت‌های بشر دوستانه بسیار چشم‌گیر است در تاریخ اسلام زنان نقش مهمی در ایجاد صلح، حل مشکلات و حفظ امنیت خانواده داشته‌اند اما با این وجود باز هم شاهدیم که زنان در معرض مشکلات اقتصادی، تجاوز و تبعیضات مختلف هستند.

وی با بیان اینکه تبعیض و نقض حقوق زنان، کودکان و افراد مسن آسیب‌های زیادی برای جوامع بوجود می‌آورد گفت: نقش زنان در پاسخ به درگیری‌ها و اقدامات افراطی حیاتی است به طوری که می‌تواند نقش عظیمی در صلح داشته باشد. حضور زنان در زیر مجموعه‌های سازمان همکاری‌های اسلامی اولویت دارد و تاکید شده است و زنان بسیاری در این سازمان با NGO‌ها همکاری می‌کنند.

گرین در پایان به برنامه عملی سازمان همکاری‌های اسلامی برای بهبود نقش زنان و رفع تبعیض‌ها علیه آنان اشاره کرد و گفت: من از سه عضو مهم این سازمان یعنی ایران، افغانستان و آذربایجان می‌خواهم که براساس این برنامه که در سال ۲۰۰۸ در قاهره تصویب شد به مسئله زنان اولویت دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز