خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی تولید دارو با دستور رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۵۶۷

وزیر بهداشت با بیان اینکه دستور رئیس جمهوری برای واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی جدی است، گفت: امیدواریم با اجرای دستور رییس جمهور، سهم ایران از بازارهای جهانی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه همایش شرکت‌های دانش بنیان در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که شرکت‌های دولتی نباید با بخش خصوصی رقابت کنند، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم رقابت سالمی داشته باشیم، دولت نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند.

وی با بیان اینکه دستور رئیس جمهوری برای واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی جدی است، گفت: امیدواریم با اجرای دستور رییس جمهور، سهم ایران از بازارهای جهانی افزایش یابد.

وزیر بهداشت اضافه کرد:  در زمان حاضر سهم شرکت‌های ایرانی از بازار جهانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بسیار کم است اما طی دو سال گذشته با حمایت‌های دولت، صادرات این کالاها به کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه و نیز کشور روسیه و آفریقای جنوبی افزایش یافت.

هاشمی با اشاره به اینکه میزان صادرات این کالاها طی دو سال گذشته، دو برابر شده و به 170 میلیون دلار در سال رسیده است، گفت: سهم شرکت‌های ایرانی از بازار جهانی همچنان کم است و از سوی دیگر بیشتر این شرکت‌ها به بازار محدود داخلی اکتفا می‌کنند و باید تلاش کنیم ظرفیت‌های کشور در این حوزه را بالا ببریم؛ چشم انداز دولت این است که با حمایت از شرکت‌های داخلی میزان صادرات دارو و تجهیزات پزشکی از ایران ده ها برابر شود.

وزیر بهداشت افزود: اقدام دیگری که انجام شده این است که وزارت بهداشت و بیمه‌ها که خریدار اصلی دارو و تجهیزات پزشکی هستند، اولویت را به خرید کالاهای ایرانی داده اند و مشوق هایی برای خرید کالاهای ایرانی برقرار شده است.

وی با اشاره با تشکیل شورای فناوری در وزارت بهداشت تصمیمات بزرگی برای حمایت از تولید داخلی اتخاذ شده است، تصریح کرد: از جمله این اقدامات این است که اگر داروی جدیدی با فناوری بالا در کشور تولید و وارد بازار شود تا 75 درصد قیمت داروی مشابه برند خارجی به صورت تضمینی خریداری می شود و در مورد برندهای معمولی نیز تا 60 درصد قیمت داروی مشابه خارجی را تضمین می کنیم.

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که در صورت واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی و حمایت بیمه ها، واردات این کالاها از خارج باز هم کاهش می‌یابد، گفت: با این اقدامات و از جمله حمایت 90 درصدی بیمه‌ها از اقلام داخلی توانستیم طی دو سال گذشته میزان واردات دارو از خارج را 30 درصد کاهش دهیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز