خبرگزاری کار ایران

ستاری:

مغز‌هایمان در کشور را نمی‌بینیم/ کارآفرینی در اقتصاد ما جایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۲۸۸

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید تلاش کنیم که در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان موفقیت‌های بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار گفت: ما در اقتصاد نفتی این مشکل را داریم که انسان‌ها، مغز‌ها و ایده‌ها دیده نمی‌شوند، در حالی که در اقتصاد دانش‌بنیان اصل بر انسان تحصیلکرده است.

وی با طرح این سوال که چرا ما در ایران مغز‌هایمان را نمی‌بینیم، اما آمریکا آن‌ها را می‌بیند؟ اظهار کرد: یک نمونه این مسئله خانم میرزاخانی (برنده مهم‌ترین جایزه ریاضی جهان) است که تا سال‌های پیش بار‌ها ایشان را دیده بودم، اما چطور می‌شود که فردی پس از ۱۰ سال حضور در آمریکا می‌تواند؛ چنین جایگاهی به دست آورد؟

ستاری ادامه داد: ما در کشور ۵. ۴ میلیون دانشجو و ۳۲ میلیون نفر بین سنین ۲۰ تا ۴۰ سال داریم، اما چه می‌شود که پتانسیل عظیمی همانند این افراد را در اقتصاد نادیده می‌گیریم و به آن‌ها فرصت نمی‌دهیم؟

وی با بیان اینکه کارآفرینی در اقتصاد ما جایی ندارد، افزود: باید زیرساخت‌ها را عوض کنیم. کاملاً مشخص است که محیط بیرون مردانه است، روابط و قوانین را مردان نوشته‌اند و بازی در آن همانند بازی در زمین حریفی است که داور نیز از آنهاست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ الی ۱۷ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان ما اعضای هیات مدیره زن دارند که البته این آمار، اندک است.

ستاری ادامه داد: ما این آمادگی را داریم که افراد موفق در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان را معرفی کنیم. این حوزه جدید، بکر و جوان است و ظرفیت‌های بسیاری در خود دارد.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک خط VIP برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است گفت: امیدواریم در کشوری که پتانسیل‌های ذاتی این مسئله را دارد و می‌تواند در زمینه تجاری‌سازی علوم انسانی که بیشتر فارغ‌التحصیلانش زنان هستند، موفق باشیم.

ستاری در پایان تصریح کرد: برخی مزیت‌های سنتی ما همچون ادبیات، طراحی‌ها و... که قابلیت جهانی شدن را دارند روحیات و مغز دیگری را به جز آنچه در مردان است، نیاز دارند که امیدواریم بتوانیم در استفاده از این مزیت‌های سنتی کشورمان موفق باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز