خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران:

میزان ابتلاء‌ به سرطان در کشور ۴ برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۲۲۷

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: در زندگی شهری با سونامی سرطان مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در تذکر پیش از دستور امروز خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه براساس اظهار نظر برخی از سازمان‌های پزشکی طی ده سال گذشته بیماری سرطان در کشور ۴ برابر شده است که یکی از علل آن وجود نیترات در آب، غذا و بویژه غذاهای کنسروی است که زمینه ابتلای افراد به بیماری سرطان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در زندگی شهری با سونامی سرطان مواجهیم تاکید کرد: با تغییر عوامل محیطی موثر در ایجاد سرطان می‌توان رشد این بیماری را مهار کرد.

حقانی در ادامه با اشاره به مشکل استرس به عنوان یکی از خصوصیات زندگی شهری بیان کرد: شرایط در تهران به گونه‌ای است که گاهی بی‌دلیل استرس به سراغ افراد رفته و سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و باعث کاهش مقاومت بدن در برابر سرطان می‌شود.

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر با تاکید بر وجود انواع آلودگی‌ها و بویژه آلودگی هوا ناشی از سرب موجود در هوا گفت: ۵۰ درصد سموم ناشی از سرب بنزین در هوا جذب دیواره ریه می‌شود و ۵۰ درصد بقیه در بازدم دفع می‌شود که وجود این نوع آلودگی‌ها موجبات انواع سرطان در کودکان و بزرگسالان را فراهم می‌کند.

حقانی با اشاره به تبلیغات محیطی مدیریت شهری تحت عنوان آسمان آبی زمین پاک وضمن تاکید بر اهمیت این شعار اظهار کرد: ضروری است شهرداری تهران معیار‌ها و شاخص ‌های کمی و کیفی این تصمیم را اعلام کند.

وی اضافه کرد: ضروری است شهرداری تهران اعلام کند چه برنامه‌ای برای رسیدن به آسمان آبی داشته و چه اقدامات و پروژه‌هایی در این زمینه دارد. همچنین باید سهم آلودگی ناشی از حمل و نقل عمومی و آلودگی ناشی از سیستم گرمایشی خانگی و صنعتی مشخص شود.

وی تاکید کرد: باید به مسئله ریزگرد‌ها هم توجه شده و مشخص شود که در شهر تهران با این موضوع چگونه برخورد شده و برای تحقق آسمان آبی چه اقدامی انجام می‌دهند و برنامه شهرداری برای رسیدن به زمینه پاک چیست؟

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز