خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد؛

افتتاح مدارس برای بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز مناطق محروم/ پرداخت هزینه درمان به ۳۰ هزار بیمار صعب‌العلاج

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۲۰۹

مراسم افتتاح ۱۴۰ مدرسه برکت در ۳۱ استان کشورصبح امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و فرماندار تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم افتتاح ۱۴۰ مدرسه برکت در ۳۱ استان کشور صبح امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، فرماندار تهران آغاز شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این مراسم اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح ۱۴۰ مدرسه با ۸۴۴ کلاس درس و با اعتبار ۵۵۵ میلیارد ریال برای استفاده ۱۸ هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز در مناطق بسیار محروم هستیم.

وی ادامه داد: از روزی که رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تمامی فعالیت‌های خود را در چارچوب اقتصاد مقاومتی قرار دادند و بر اساس چیزی که ما تدوین کردیم؛ برای سه سال تمام فعالیت‌های ستاد را با ابلاغیه اقتصاد مقاومتی تطبیق دادیم.

مخبر با بیان این مطلب که سرمایه اصلی ما نیروی انسانی است و بیش از ۲۰۰ نیروی انسانی زیر ۳۲ سال لیسانس و بالا‌تر از دانشگاه‌های معتبر در ستاد فعالیت می‌کنند، گفت: امروز ادعا می‌کنم که بیش از ۷۵ درصد فعالیت ستاد منطبق با بخشنامه اقتصاد مقاومتی است و ان‌شاالله ظرف یک سال و نیم آینده صد درصد فعالیت ما منطبق با اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه محور اصلی کارهای اجتماعی ستاد توانمندسازی اقتصادی است، ادامه داد: آنچه باعث می‌شود ما در بنگاه‌های اقتصادی با موفقیت نرسیم، عدم وحدت میان سیاست‌گذاری، مالکیت و مدیریت است و یکی از علائمی که ما آثار اصل ۱۴۴ قانون اساسی را نمی‌بینیم، این است که دولت از آنچه در دستش است دل نمی‌کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه ما از ۲۱۵ طرحی که ظرف چند سال گذشته در مناطق محروم ایجاد کردیم؛ دیگر در ۱۰۰ طرح آن حضور نداریم، اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین سیاست‌های ما مردمی‌ کردن اقتصاد مقاومتی است و رهبر معظم انقلاب در درگیر کردن مردم مستضعف و دارا کردن آن‌ها و مدیریتشان بر مسائل اقتصادی تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث توانمندی اقتصادی ۲۱۵ بنگاه را ایجاد کردیم، عنوان کرد: برای ایجاد این بنگاه‌ها ۳ هزار و ۲۵۹ میلیارد سرمایه‌گذاری شده و نزدیک به ۱۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

مخبر هدف‌گذاری برای پرداخت هزینه باروری به هزار زوج و پرداخت هزینه به ۳۰۰ زوج در مناطق محروم، ساخت ۴۰۰ مسجد و حسینیه، اعطای وام قرض‌الحسنه به ۱۷ هزار نفر با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان، تحت پوشش قرار دادن ۱۸ هزار کودک یتیم زیر ۱۰ سال در کمیته امداد، ساخت ۱۰ بیمارستان در قالب هزار تختخواب در مناطق محروم که ساخت ۵ بیمارستان تا پایان سال به اتمام می‌رسد، جنگل‌کاری در هزار هکتار از اطراف تهران، پرداخت هزینه درمان ۳۰ هزار بیمار صعب‌العلاج و ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها را از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای وام اشتغال ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و به هر نفر ۱۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز