خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر:

حس نوع دوستی باید به جامعه تزریق شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۹۴۸

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه جوانان ایده ها و نقطه نظرات خود را به این جمعیت ارائه دهند، اظهارداشت: از همکارانم در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر می خواهم تا از چند تن از جوانان به عنوان اعضای تصمیم گیری در این سازمان استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، سید امیر محسن ضیائی در چهارمین اردوی سراسری نشاط و امید که شب گذشته در سالن اجتماعات اردوگاه مهر بندر انزلی برگزار شد، در جمع دبیران کانون های دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر سراسر کشور ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام نهم شعیان حضرت امام جواد(ع) گفت: دوران جوانی، دوران بسیار زیبایی است که جوانان جمعیت هلال احمر نیز در این دوران قرار دارند.

وی ادامه داد: جوانان نسل امروز با جوانان نسل دیروز کاملا متفاوت هستند واز نیروی فکر و اندیشه برخوردارند و وجود امکانات متعددی که در اختیار جوانان قرار دارد، آن ها را توانمند تر از گذشته کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به  انجام تحقیقات علمی توسط نسل گذشته و تفاوت آن با نسل امروزی اظهار داشت: نسل دیروز برای انجام تحقیقات علمی راه های متعددی را  مورد آزمون قرار می داد اما جوانان امروزی با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند، تنها با فشردن یک دکمه می توانند تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

به گفته وی، جوانان دوران بسیار خوبی را تجربه می کنند که امیدوارم قدر آن را بدانند و به بهترین شکل ممکن از آن بهره مند شوند.

نوع دوستی و بشر دوستی همراه با تسکین آلام بشری هدف جوانان هلال احمری است

ضیائی با تاکید بر اینکه جوانان جمعیت هلال احمر درک بسیار خوبی از شرایط جامعه خویش دارند، اضافه کرد: جوانان عضو جمعیتی مردم نهاد شده اند که نوع دوستی، بشر دوستی و تسکین آلام بشری از جمله اهداف اصلی آن است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر توانایی به اندازه تمامی جوانان ایران دارد، تصریح کرد: رئیس جمهوری نیز در هفته هلال احمر بر توجه به جوانان تاکید کرد و جوانان را بخش مهمی از جمعیت کشور دانست که در کانون توجه قرار دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر به ۲ سوال رئیس جمهوری در مراسم هفته هلال اشاره کرد و افزود: ایشان پرسیدند که برای جوان و همچنین برای آسیب های اجتماعی چه کردید؟ و این نشان از اهمیت جوانان برای دکتر روحانی دارد.

فعالیت کانونهای دانشجویی، ماندگار و توانمند با کمک جوانان هلال احمری

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه دبیران کانون های دانشجویی به نوعی نقش رهبری و هدایت را بر عهده دارند، گفت: امیدواریم بتوانیم به کمک دبیران، کانون های دانشجویی مانا، توانا و ماندگارتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه جوانان  میتوانند ایده های ناب و نقطه نظرات خود را به ما ارائه دهند، عنوان کرد: جوانان می توانند براساس ظرفیت ها و توانمندی های خود، ایده هایی به جمعیت هلال احمر ارائه دهند و در این زمینه از همکارانم در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر می خواهم تا از چند نفر از جوانان به عنوان اعضای تصمیم گیری در این سازمان استفاده کنند.

ضیائی یادآور شد: کسی جز جوانان برومند این مرز و بوم نمی تواند برای اتخاذ تصمیمات مهم برای جوانان موثر عمل کند.

آرامش امروز کشور، مدیون جوانان شهید دوران دفاع مقدس

رئیس جمعیت هلال احمر به جان فشانی های جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آرامش امروز جامعه ما مدیون جان فشانی ها و فداکاری های جوانان در دوران جنگ تحمیلی بوده است.

وی از دبیران کانون های دانشجویی و جوانان خواست تا همانند جوانان دوران دفاع مقدس حس نوع دوستی را به جامعه تزریق کنند و هر آنچه در توان دارند برای  معرفی و همچنین اجرای اهداف جمعیت هلال احمر به کار گیرند.

ضیائی با تاکید بر اینکه رهبری با ریاست کاملا متفاوت است و در واقع دو مقوله جدا از هم محسوب می شود، ابراز داشت: فردی که می خواهد هدایت و رهبری کند باید فردی مهربان، از خود گذشته، آینده نگر و آینده نگار، اشراف کامل بر امور و دارای مشاوران قوی و خوش فکر باشد و صداقت و راستگویی را همواره سرلوحه اعمال خویش قرار دهد.

به گفته وی، از نظر فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، جوانان رهبران آینده هستند و به عنوان نیروهای داوطلب باید بتوانند مجری و محقق کننده اهداف جمعیت هلال احمر باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان با بیان خاطره ای از اهمیت جوانان نزد بزرگان اظهارداشت: نقل است که  فردی توفیق یافت شبی را با بهاءالدینی به صبح برساند و در این مدت زمان ایشان به گفت و گو با جوانان پرداخت، حتی زمان نماز شب هم گذشت و بهاالدینی جمع جوانان را برای اقامه نماز شب ترک نکرد،برای آن فرد عجیب بود که چرا این شخص بزرگ و فرهیخته چنین کاری کرده که بهاالدینی گفت که نماز شب وی، جوانان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز