خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران:

تاخیر فرهنگی، تقلید فرهنگی را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۷۲۷

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: تاخیر فرهنگی، تقلید فرهنگی را به دنبال دارد و دلیل این همه تقلید در حوزه، سینما، موسیقی، تئاتر، رفتار و سبک زندگی تاخیر فرهنگی است.

به گزارش ایلنا، مجید سرسنگی که در مراسم معارفه مدیرکل جدید امور فرهنگی دانشگاه تهران سخن می‌گفت، با انتقاد از بی‌توجهی به فرهنگ و مسایل فرهنگی جامعه، افزود: ما دچار وارونگی هستیم، یعنی عناصر خوب جای خود را با عناصر بد عوض کرده اند، چون ما خلاقیت، مدیریت و برنامه‌ریزی درست نداریم و دچار تاخیر فرهنگی شده ایم. یعنی می‌نشینیم تا مسایل اتفاق بیفتد و بعد می‌خواهیم جواب بدهیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: تاخیر فرهنگی، تقلید فرهنگی را به دنبال دارد و دلیل این همه تقلید در حوزه، سینما، موسیقی،تئاتر، رفتار و سبک زندگی تاخیر فرهنگی است.

رییس خانه هنرمندان ایران، با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ در دانشگاه، افزود:باید مدیران و مسئولان کشور به این نتیجه برسند که دانشگاه دو بال دارد، یکی بال آموزش و پژوهش و دیگری بال فرهنگ و اگر به این موضوع مهم بی‌توجهی کنیم، قطعا تعالی مورد نظر در دانشگاه رخ نخواهد داد.

وی تصریح کرد:باید وزرات علوم به این نتیجه برسد که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های آموزش عالی، حوزه فرهنگی است که نیازمند همه گونه مراقبت و توجه است.

استاد پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران گفت: در حرف و شعار، همه از فرهنگ حمایت می‌کنند و صاحب‌نظر فرهنگی هستند، اما در عمل هیچ توجهی به حوزه فرهنگ نمی‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران، با طرح این پرسش که برای مبارزه با ناهنجاری‌ها چقدر توان گذاشتیم، تا به کمک کار فرهنگی این معضلات را حل کنیم، گفت: اگر مدیریت فرهنگی درست نداشته باشیم، از سوی دیگران مدیریت خواهیم شد و اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم، برایمان برنامه‌ریزی می کنند.

سرسنگی در پایان افزود: دانشگاه تهران در برابر تمام جامعه وظیفه دارد و این امر وظیفه ما را در انجام کار‌های فرهنگی سنگین تر می‌کند و باید به‌درستی و با صداقت تمام، کارهای فرهنگی را سامان دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز