خبرگزاری کار ایران

سیدمهدی طالقانی:

درب خانه طالقانی بر روی مخالفان هم باز بود

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۸۸۳

فرزند آیت‌الله طالقانی در سالگرد رحلت ایشان اظهار کرد: درب منزل مرحوم طالقانی به روی همه افراد حتی مخالفان نیز باز بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمهدی طالقانی در آیین نکوداشت سی و ششمین سالروز رحلت آیت‌الله سید محمود طالقانی گفت: در سال‌های گذشته کمتر صحبت از مرحوم طالقانی می‌شد، اما اکنون با همتی که دوستان دارند؛ امیدواریم بتوانیم افکار و رفتار ایشان را  به خصوص در وضعیت کنونی کشور که تشتت ‌آرا و تشنج وجود دارد، عنوان کنیم.

وی ادامه داد: درب خانه طالقانی همواره به روی همه باز بود و معتقد بود که با دافعه چیزی درست نمی‌شود و همواره می‌گفت؛ زرنگی آن است که بتوانیم، مخالفان را نیز جذب کنیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام موذنی معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: شناخت شخصیت آیت‌الله طالقانی یک ضرورت برای جامعه اسلامی است و جوانان ما باید با اندیشه ایشان آشنا شوند و بدانند که درب خانه مرحوم طالقانی برای همه با همه نوع افکاری باز بود و معتقد بود که همه باید جذب انقلاب شوند.

وی با بیان اینکه برخی وحشت داشتند؛ از اینکه نام ایشان در جامعه برده شود، گفت: مسکوت گذاشتن نام ایشان سودی به ما نمی‌رساند، در حالی که نام و اندیشه او باید در جامعه استفاده شود.

موذنی با بیان اینکه طالقانی سال‌ها در سیاه‌چال‌های دشمن شکنجه‌های روحی و جسمی بسیاری را تحمل کرد، توضیح داد: تلاش او این بود که قرآن و مسائل دینی را به محافل علمی ببرد و در حالی که برخی اجتهاد ایشان را زیر سوال می‌بردند، اما بسیاری از بزرگان اجتهاد ایشان را تاکید کردند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز