خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

افزایش 5 درصدی واژگونی خودرو در شهریور /مرگ ۳۷۰ تن بر سر صحنه تصادفات

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در شهریور ماه سال گذشته ۳۳ درصد تصادفات رانندگی به صورت واژگونی خودرو رخ داده است، افزود: این میزان در ۱۴ روز نخست شهریور ماه امسال با پنج درصد افزایش، به ۳۸ درصد رسید که این امر هشداری جدی برای رانندگان است.

به گزارش ایلنا، رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به مرگ ۳۷۰ تن بر سر صحنه تصادفات در شهریور ماه امسال، گفت: با وجود کاهش پنج درصدی مسافرت‌ها، شمار تلفات جرحی سه درصد و مجروحان شش درصد افزایش یافت.

سردار تقی مهری با اعلام افزایش پنج درصدی سفر‌ها در شهریور ماه امسال نسبت به دوماهه گذشته تابستان، گفت: برابر آمار‌ها، ۵۶ درصد علل شکل‌گیری تصادفات در شهریورماه سال جاری، سواری‌ها و ۲۲ درصد موتورسیکلت‌ها بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انحراف به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بیشترین عوامل شکل‌گیری حوادث رانندگی در شهریورماه امسال بوده است، گفت: ۴۵ درصد حوادث رانندگی در این مدت بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۲۰ شب رخ داده است و ۶۲ درصد آن نیز در محورهای اصلی به وقوع رسیده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به اینکه در شهریور ماه سال گذشته ۳۳ درصد تصادفات رانندگی به صورت واژگونی خودرو رخ داده است، افزود: این میزان در ۱۴ روز نخست شهریور ماه امسال با پنج درصد افزایش، به ۳۸ درصد رسید که این امر هشداری جدی برای رانندگان است.

سردار مهری با تاکید بر اینکه هر چه به روزهای پایانی شهریورماه نزدیک می‌شویم، بر حجم سفر‌ها و پیرو آن، بار ترافیک افزوده می‌شود، گفت: بر این اساس توصیه می‌کنیم رانندگان با صبر و حوصله و پرهیز از شتاب و عجله، رانندگی کنند؛ در عین حال حتما با توجه به ظرفیت محدود ترددهای جاده‌ای، حداقل دو تا سه برابر زمان عادی را برای سفر خود در نظر بگیرند.

وی به خط قرمزهای پلیس در روزهای پایانی شهریورماه اشاره کرد و افزود: سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و تردد از شانه خاکی، خط قرمز پلیس است و برابر دستورات صادره، خودروی رانندگان پرخطری که دو تخلف حادثه‌ساز همزمان داشته باشند، بدون اغماض ۷۲ ساعت توقیف می‌شود و این رانندگان عملاً سفر خود را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا به توصیه رانندگان مبنی بر شناخت کامل سفر، پیش از آغاز سفر خود افزود: رانندگان ضمن توجه به علایم جاده‌ها، هر دو ساعت یکبار، دقایقی را حتما استراحت کنند و با توجه به ناآشنایی با مسیر سفر خود، تا حد امکان از رانندگی در ساعات شب بپردازند.

سردار مهری همچنین با بیان اینکه خانواده‌ها طوری برنامه‌ریزی کنند که هفته آخر شهریور در منازل خود باشند، گفت: هفته آخر شهریور را خانواده‌ها برای خریدهای مهر و آشنایی با مسیرهای مدرسه فرزندان و سایر موضوعات مرتبط با بازگشایی مدارس اختصاص دهند.

وی گفت: تلفن گویای (۱۲۰) و شماره تلفن (۸۸۲۵۵۵۵۵) آماده اعلام آخرین وضعیت راه‌ها و محدودیت‌های تردد و ترافیک است.

کد خبر : ۳۰۳۰۶۲