خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده خبر داد:

برگزاری شوی لباس در نمایشگاه «نقش ‌آفرینی زنان در توسعه»

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۰۵۳

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری شوی لباس برای زنان در دومین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده در همایش توسعه نقش‌آفرینی زنان تعاون‌گر در کارآفرینی و اشتغال گفت: ما در حال عبور و گذار از اقتصاد سنتی به اقتصاد مدرن هستیم و اگر قرار است؛ در سال 1404 مراحل توسعه‌ یافتگی را پشت سر گذاشته باشیم، تعاونی‌ها بهترین مسیر عبور هستند.

وی  ادامه داد: از یک طرف برای صنعتی شدن و رسیدن به اقتصاد پایدار باید سرمایه معدنی را به پول و ثروت در صنایع بزرگ تبدیل کنیم و از طرف دیگر باید در حوزه اشتغال مردم کار کنیم.

وی با بیان اینکه تنها فکر کردن به صنایع بزرگ شغل کمتری را در جامعه ایجاد می‌کند، گفت:  سالانه حدود 2 میلیون نفر به خیل بیکاران اضافه می‌شوند. در حالی که تعاونی‌ها می‌توانند؛ ظرفیت خوبی برای حل این مشکل ایجاد کنند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در ارتباط با تعاونی‌ها با دو مشکل اساسی رو به رو هستیم که یکی از آنها آموزش است. پیشنهاد می‌دهم که در این راستا با دانشگاه‌ها تفاهم‌نامه ایجاد شود تا تشکیل تعاونی‌ها را در دانشگاه‌ها داشته باشیم. همچنین دانشگاه‌ها می‌توانند در مورد مشاوره‌های حقوقی به تعاونی‌ها نیز موثر باشند و اگر بتوانیم در دانشگاه‌ها و حتی دبیرستان‌ها با برنامه‌ریزی‌ و حمایت دولت تعاونی‌ها را داشته باشیم. توانمندسازی قبل از تشکیل تعاونی انجام خواهد شد.

جلودارزاده اظهار کرد: مشکل دوم منابع مالی است که عدم اطلاع، عدم توانایی و نداشتن تضمین کافی برای گرفتن وام و سدهای موجود در این راه در این مشکل بسیار تاثیرگذار هستند. من به نقش حمایت بیش از حد قائل نیستم اما سختی‌ها نباید به حدی باشد تا از آغاز کار جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: در بخش بازار نیز باید حمایت‌های لازم از تعاونی‌ها صورت بگیرد تا این بخش به  علت عدم آگاهی دچار انباشت محصول نشوند و بتوانند نیاز بازار را درک کنند که در این بخش نیاز به حمایت دولت احساس می‌شود.

رئیس اتحادیه زنان کارگر تصریح کرد: تعاونی‌های پوشاک ما هنوز امکان یک شوی لباس را ندارند و با این وجود چگونه می‌توانند با بازار پوشاک ترکیه رقابت کنند.

جلودارزاده با اشاره به اینکه هفته آینده دومین همایش و نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در عرصه توسعه پایدار برگزار خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه امکان برگزاری شوی لباس برای بانوان و با پوشش کاملا اسلامی امکان‌پذیر شده است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون شاهدیم حجاج ما در عربستان اجناس چینی و تایلندی خریداری می‌کنند و با وجود فاصله زیادی که این کشورها با کشورهای عربی دارند، چرا این بازارها نباید به محصولات تعاونی‌های ما تعلق بگیرد؟

وی با بیان اینکه 50 درصد پوشاک کشور بر اساس آمار رسمی و 70 درصد بر اساس آمار غیررسمی وارداتی است گفت: ما می‌توانیم در حوزه‌هایی همچون IT و ICT صادرکننده باشیم.

وزارت صنعت، معدن و تجارت این ‌آمادگی را دارد که خارج از نوبت به زنان سرویس‌های لازم برای پیشرفت در این حوزه‌ها را بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز