خبرگزاری کار ایران

فیروزآبادی:

نقش زنان فراتر از هویت خانوادگی‌شان است

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۹۵۵

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نقش زنان باید فراتر از هویت خانوادگی آنها تعریف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالحسن فیروزآبادی در همایش توسعه نقش‌آفرینی زنان تعاون‌گر در کارآفرینی  و اشتغال گفت: یکی از شاخص‌های توسعه حضور زنان در عرصه‌های مختلف است که بعد از انقلاب این حضور پررنگ‌تر نیز شده است که این امر به دلیل تاکیدات امام خمینی برای حضور زنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی رخ داده است. هر چند که در سابقه تاریخی  مردم ما زنان همواره حضور داشته‌اند اما پس از شهرنشینی این حضور کمرنگ‌تر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 22 درصد شاغلان حوزه عمومی و 14 درصد شاغلان بخش خصوصی را زنان تشکیل می‌دهند و البته شاهد حضور چشمگیر زنان در حوزه‌های مدیریتی نیز هستیم و حضور 10 درصدی زنان در بحث تعاون نیز آمار مطلوبی است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 17 درصد مدیران عامل تعاونی‌ها و 23 درصد اعضای هیات مدیره آنها زنان هستند، اظهار کرد: زنان می‌توانند به عنوان نیمی از جامعه نقش اساسی در توسعه کشور داشته باشند اکنون اقتصاد جهانی مبتنی بر رقابت فشرده است و تحصیل قدرت اقتصادی نرم‌افزاری و دانشی در محور قرار دارد. بنابراین عدم استفاده از ظرفیت نیمی از جامعه به معنای عقب‌افتادن در این رقابت است.

وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته 800 هزار نفر از شاغلان زن در کشور کاهش پیدا کرده‌اند، گفت: وقتی زنان را از حضور اجتماعی و اقتصادی محروم می‌کنیم. هویت‌بخشی به نیمی از جامعه آسیب می‌بیند و ‌آنگاه که زنان وارد این عرصه می‌شوند، می‌توانند نقدهای پیچیده‌ای را بپذیرد. زنان ما باید نقشی فراتر از هویت خانوادگی و محلی داشته باشند و به سمت هویت‌های پیچیده‌تر ملی، صنفی، سیاسی و اقتصادی حرکت کنند که لازمه آن داشتن برنامه مناسب در بخش‌های مختلف است.

فیروزآبادی تاکید کرد: بخش تعاون می‌تواند؛ ظرفیت‌های خالی اشتغال زنان را پر کند. همچنین در شرکت‌های دانش‌بنیان، زنان می‌توانند موفق تر حضور داشته باشند.

قائم مقام وزیر کار تصریح کرد: با توجه به بایدها و نبایدهای فرهنگی در کشور در برخی حوزه‌ها می‌توانیم حضور پررنگ‌تری از زنان را داشته باشیم. برای نمونه در حوزه تعاونی‌های مجازی و یا بخش‌های دانش‌بنیان این ظرفیت به خوبی دیده می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز