خبرگزاری کار ایران

فراخوان بان کی مون برای فعالیت‌های خیرخواهانه در رویارویی با رنج بشر

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۶۶۸

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرارسیدن پنجم سپتامبر - 14 شهریور - روز جهانی خیریه، مردم جهان را فراخواند تا در رویارویی با درد و رنج بشر داوطلب شده و خیرخواهانه اقدام کنند.

  به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، در پیام بان کی مون که امروز(شنبه) انتشار یافته، آمده است: روز جهانی خیریه همزمان با سالگرد درگذشت مادر ترزا بوده که در سال 1979، جایزه نوبل را به پاس تلاش هایش برای مبارزه با فقر به دست آورد و به محض دریافت این جایزه، مبلغ دریافتی را به یکی از فقیرترین خانواده ها در هند بخشید.

«در دورانی که نیاز به کمک انسان دوستانه هیچ گاه بیش از حال حاضر نبوده و در زمانی که بیشترین پناهجویان و آوارگان نسبت به هر دورانی پس از پایان جنگ جهانی دوم وجود دارد، خیریه ها نقش بسیار حیاتی در برآوردن نیازهای بشری دارند.»

دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح می کند: دانش و ابتکار سازمان های بشردوستانه و داوطلبانه، شرکای گران بهایی در اجرای دستور کار 2030 برای توسعه پایدار خواهند بود.

وی می افزاید: کارگزاری های توسعه و بشردوستانه سازمان ملل برای ادامه تلاش های خود در حفظ زندگی و در پاسخ به چالش های تحولات، بلایای طبیعی، درگیری های مسلحانه و دیگر اتفاقات غیرمنتظره به کمک های عموم و همچنین ساخوت دولت ها تکیه می کنند.

بان کی مون خاطرنشان می کند: در این روز جهانی، از مردم سراسر جهان می خواهم در رویارویی با درد و رنج بشر داوطلب شوند و خیرخواهانه اقدام کنند. ابراز چنین همبستگی به تلاش مشترک ما برای زندگی هماهنگ با هم و ایجاد آینده ای پایدار و همراه با صلح برای همه کمک می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز