خبرگزاری کار ایران

در واکنش حادثه آتش‌سوزی پناهگاه‌ گربه‌ها مطرح شد:

سازمان محیط زیست متولی پناهگاه‌گربه‌ها نیست / شهرداری مجوز می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۱۲۷

مدیر کل دفتر حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حادثه آتش‌سوزی پناهگاه‌های گربه‌ها اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مسئول پناهگاه سگ‌ها و گربه‌ها نیست و شهرداری مجوز این گونه اماکن را صادر می‌کند.

علی تیموری در گفتگو با خبرنگار ایلنا،در ارتباط با حادثه آتش سوزی پناهگاه گربه ها گفت: مسئول دادن مجوز و ارائه دستورالعمل برای تاسیس پناهگاه حیوانات اهلی شهرداری و مدیریت شهری است و سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه وظیفه قانونی ندارد و تنها متولی حیات وحش و حیوانات غیراهلی است. هر کس که بخواهد حیوانات غیر اهلی را تکثیر  یا در باغ وحش و محل نگهداری پرندگان از حیوانات مراقبت کند باید از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز بگیرد.

وی ادامه داد: البته ما درباره دفع حیواناتی همچون سگ و گربه از شهر‌ها دستورالعمل و راهکاری را به وزارت کشور ارائه دادیم که دفع حیواناتی همچون سگ و گربه با نظارت ما و براساس این دستورالعمل انجام شود. اما این مسئله جزو وظایف ذاتی ما نبود زیرا از سازمان خواسته شده بود به عنوان حامی حقوق حیوانات و در قالب وظیفه‌های عام؛ خود به این مسئله ورود کند.

مقدمات لازم برای جلوگیری از صید پرندگان در فریدون کنار انجام شده است

تیموری در ارتباط با اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از صید پرندگان در منطقه فریدون کنار، اظهار کرد: مهاجرت پرندگان به فریدون کنار از دو ماه دیگر آغاز می‌شود بنابراین ما هنوز مجوز یا دستورالعملی در این خصوص صادر نکردیم اما مقدمات کار را با برگزاری نشست‌های مختلف با جوامع محلی بهره‌برداران اینگونه پرندگان و افرادی که معیشت‌شان در گروی صید پرندگان است؛ داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در این نشست‌ها تلاش شده آموزش و اطلاع‌رسانی کافی به این افراد با جدیت دنبال شود و مراحل قانونی صید نیز به آن‌ها گوشزد شده است زیرا در ‌‌نهایت پس از آموزش و اطلاع‌رسانی در صورت بروز مشکلات مختلف با کمک مسئولان نیروی انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست برخورد لازم را خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز