خبرگزاری کار ایران

میرزاده:

تمام رشته‌های دانشگاه آزاد مجوز دارند/برخی رسانه‌ها شیطنت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۰۵۳

رییس دانشگاه آزاد درباره مجوز نداشتن برخی رشته‌ها گفت: گاهی اوقات شیطنت‌هایی از سوی رسانه‌ها در این زمینه صورت می‌گیرد که نشان‌دهنده اغراض سیاسی آنهاست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد؛ حمید میرزاده در حاشیه سفر به استان لرستان با جمعی از اعضای هیات علمی و تشکل های دانشجویی این استان دیدار و پیشنهادها و انتقادات آنان را مورد بررسی قرار داد.

او در این دیدار گفت: هدف این است که دانشگاه آزاد اسلامی درسطحی بالا و مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی فعالیت کند به همین خاطر گفته های اساتید و دانشجویان را دنبال می کنیم.

در ادامه این نشست حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به روند ارتقای اعضای هیات علمی گفت: آیین نامه ارتقاء یک آیین نامه بیشتر نیست و تعدد آیین نامه در این رابطه مطرح نیست. این آیین نامه شامل 4 ماده است. در حال حاضر سرعت تبدیل وضعیت اساتید نسبتا قابل قبول است اما بنا داریم با اعمال تغییراتی در آن سرعت تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی را تسریع بخشیم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، درباره فرایند تصویب رشته ها نیز گفت: تمامی رشته هایی که سال گذشته در آن دانشجو پذیرش شده با مجوز صورت گرفته به همین خاطر تاکید می کنم هیچ فردی از اصطلاح بدون مجوز استفاده نکند. تمام دانشجویانی که سال گذشته پذیرش شده اند بر اساس توافقنامه ای است که دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم منعقد کرده است.

میرزاده نیز در این باره گفت: گاهی اوقات شیطنت هایی از سوی رسانه ها در این زمینه صورت می گیرد که نشان دهنده اغراض سیاسی آنهاست.

علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست درباره طرح تجمیع گفت: بر اساس توافقی که با وزارت علوم داشتیم پردیس های علوم و تحقیقات را با واحدهای اصلی استان تجمیع کردیم که ماحصل تجمیع 41 واحد علوم و تحقیقات اخذ مجوز برای پذیرش دانشجو در 1553 رشته محل در مقاطع ارشد و دکترا بود که تا سال قبل به شکل سر ریز از واحد علوم و تحقیقات تهران در واحدهای علوم و تحقیقات شهرستان ها اجرا می شد که موافقت شد این سر ریز به واحدهای تجیمع شده منتقل شود .

وی افزود: با برنامه ریزی که در حوزه توسعه تحصیلات تکمیلی انجام داده ایم رقبای ما دیگر توان رقابت با ما را ندارند. بنابر این سعی می کردند در حوزه های سیاسی، اجتماعی و ... جوسازی هایی علیه دانشگاه ایجاد کرده و از طریق حاشیه سازی برای دانشگاه این موفقیت را کمرنگ و مانع توسعه آن شوند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با همکاری دفتر گسترش تمامی رشته هایی که حائز شرایط لازم بوده و در پرتال ثبت شده اند تا 15 شهریور ماه مجوزشان اخذ خواهد شد، بنابراین رشته هایی که در پرتال ثبت شده اند، در مهر 94 و ما بقی در بهمن ماه 94 می توانند دانشجو بپذیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز