خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم:

دستگاه‌های اجرایی، متقاضی اجرای 34 طرح کلان ملی/احیا و راه اندازی مناطق ویژه علم و فناوری

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۱۴۱

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه از 47طرح کلان ملی مصوب شورای عتف 34 طرح متقاضی دارد، تصریح کرد: برای طرح هایی که از سوی دستگاههای اجرایی متقاضی ندارند، مجددا مورد ارزیابی قرار می گیرند و اگر دوباره متقاضی نداشته باشند، حذف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید احمدیمعاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و دبیر کل شورای عتف در نشست خبری که امروز با محوریت دستاوردهای شورای عالی عتف و چشم انداز آتی این شورا در محل این وزارتخانه برگزار شد اظهارداشت: تشکیل کمیته راهبری، توسعه مناطق ویژه، تدوین مقررات لازم برای راهبری مناطق ویژه علم و فناوری تصویب برنامه مناطق ویژه پنج گانه از جمله اقدامات دوساله وزارت علوم در بخش اجرایی آیین نامه نحوه تاسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری است.

وی از احیا و راه اندازی مناطق ویژه علم و فناوری خبر داد و گفت: راه اندازی این مناطق می‌تواند به عنوان مهمترین ابزار توسعه علمی، فنی و تولیدی محسوب شوند و در جلسه روز گذشته شورای عالی عتف حداقل شرایط مورد نیاز برای صدور مجوز این مناطق به تایید شورا رسید بنابراین هر منطقهای که ظرفیتهای علمی، فنی و صنعتی و دانشگاهی کافی را داشته باشد میتواند اقدام به گرفتن مجوز کند .

دبیرکل شورای عتف همچنین از سطح بندی طرح های کلان ملی خبر داد و اظهارداشت: طبق مصوبه روز گذشته جلسه شورای عتف طرح های کلان ملی در سه سطح طرح های مربوط به گسترش مرزهای دانش، طرح‌های کاربردی و تولید فناوری و محصول تجاری و صنعتی تقسیم شدند.

احمدی با بیان اینکه از 47 طرح کلان ملی مصوب شورای عتف 34 طرح متقاضی دارد، تصریح کرد: برای طرح هایی که از سوی دستگاههای اجرایی متقاضی ندارند، مجددا مورد ارزیابی قرار می گیرند و اگر دوباره متقاضی نداشته باشند، حذف خواهند شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان این مطلب که دو هزار و 500 میلیارد تومان به اجرای طرح های کلان ملی اختصاص یافته است، تصریح کرد: طبق مصوبه شورای عتف 878 میلیارد تومان از سوی شورای عالی عتف تامین می شود و مابقی از سوی دستگاه متقاضی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته به طرح های کلان ملی حدود 4/5 درصد اعتبار اختصاص داده شده است گفت: در جلسه روز گذشته شورا ساختار و شیوه نامه طراحی و تدوین برنامه ملی آینده نگری علم و فناوری برسی و تایید شد و براین اساس این شیوه نامه تحت نظارت شورای عالی عتف و معاونت فناوری ریاست جمهوری اجرا خواهد شد.

احمدی به مصوبه دیگر این شورا اشاره کرد و گفت: براساس برنامه پنجم توسعه یک درصد اعتبارات هزینه ای دستگاهها باید به تحقیق و توسعه اختصاص یابد اما به پیشنهاد برخی از دستگاهها مانند وزارت نیرو و مسکن قرار شده یک تا سه درصد از اعتبارات کل دستگاهها به بخش تحقیق و توسعه اختصاص یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز