خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت تاکید کرد:

لزوم توجه به سرمایه گذاری خارجی در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۳۷۴

وزیر بهداشت برلزوم توجه به سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه سلامت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن قاضی‌زاده هاشمی در همایش تجلیل از پزشکان که در سالن برج میلاد برگزار شد با اشاره به دیدار خود با علما در شهر قم گفت: باید باور داشته‌ باشیم که بسیاری از احکام ما در همه حوزه‌ها احکامی مترقی است.

وی ضمن تبریک روز پزشک افزود: در طول تحول طرح سلامت پزشکان کمک زیادی به مردم کردند. اگر شما نبودید کار به نحوی پیش نمی‌رفت که رضایتمندی را از این طرح در سراسر کشور ایجاد کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: قطعا مردم قدر‌شناس پزشکان هستند من به عنوان عنصری کوچک از جامعه پزشکی افتخار می‌کنم که خداوند به ما توفیق داد که لباس سفید پزشکی را بر تن کنیم و این لباس سفید ما را بی‌نیاز کرده است که غیر ا ز خودمان و خدا به فرد دیگری متکی نباشیم.

وی با اشاره به اینکه بالا‌ترین افتخار پزشکان ارتباط مستقیم با مردم است گفت: اگر پزشکی به بیمار سرکشی می‌کند عین عبادت است و همه این‌ها نشان می‌دهد که کار پزشکان کاری ارزشمند است.

وزیر بهداشت تاکیدکرد: همه باید بدانیم این فرصت تکرار نمی‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: پس از سه دهه شاهد حضور رئیس جمهوری در دولت هستیم که یکی از مهم‌ترین شعارهای انتخاباتی‌اش بحث ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی بوده و این مسئله را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

وی افزود: در جلسات دولت همه وزرا درصدد هستند همه مشکلات حوزه خود را دنبال کنند اما نسبت به حوزه سلامت با نگاهی خاص می‌نگرند و رئیس جمهور حمایت ویژه‌ای از این حوزه دارد.

وی افزود: عقب ماندگی‌هایی در سراسر کشور وجود دارد و لازم است دربرخی شهر‌ها زیرساخت‌های لازم ایجاد شود ومشکلات آن‌ها رفع شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همچنان بر عهدی که روز اول بستیم پایبند هستیم و در کنار نظام پزشکی، نظام پرستاری، انجمن‌های علمی و غیره تلاش می‌کنیم گفت: امیدوارم همه در این راه ما را همراهی کنند.

وی تاکید کرد: باید به این موضوع بیمه‌ها را نیز اضافه کنیم تا یک بار برای همیشه در بخش خصوصی و دولتی قیمت تمام شده خدمات را مشخص شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه تا به حال این اتفاق نیفتاده و مجموعه پزشکی مغفول مانده است گفت: نگاه کنید که چقدر بیمارستان و مرکز درمانی داریم که غیر از پول پزشکی و پزشکان تاسیس شده باشد.

وی خاطر نشان کرد: بالاخره این حرفه ماست و طبیعی است که پول پزشکان پول گرانی است. از جهتی هم این بخش نه برای دولت و نه برای بخش خصوصی اقتصادی نیست.

وزیر بهداشت تاکید کرد: علیرغم هیاهویی که برای تعرفه‌ها به پا شد هنوز بیمارستان‌های دولتی که کامل آن‌ها را رصد می‌کنیم زیان‌ده هستند؛ اما باید کاری کنیم که سرمایه به آن‌ها وارد شود و این کار شدنی است.

هاشمی ادامه داد: اگر بتوانیم دولت و مجلس را متقاعد کنیم که هزینه تمام شده را برآورد کرده و سود منطقی را برای تسهیلات به آن اضافه کنند امکان سرمایه گذاری خارجی نیز در این حوزه ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: شک ندارم که در طول همین هفته‌هایی که مذاکرات هسته‌ای جریان داشت و حتی در حال حاضر کشورهای مختلف نیز اعم از کشورهای اروپایی و آسیایی به ما مراجعه می‌کنند و علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه هستند.

قاضی‌زاده افزود: اما ما شرمنده‌ایم که با این نرخ‌هایی که در بودجه و در سهم بیمه‌ها است این امکان وجود ندارد؛ اگر با هم همراهی کنیم می‌توانیم مسئولین کشور را متقاعد کنیم که به ویژه در آستانه برنامه ششم توسعه یک بار برای همیشه مشکل حوزه سلامت و بهداشت و درمان حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز