خبرگزاری کار ایران

ربیعی در پاسخ به ایلنا:

ارتباط مالی پزشک و بیمار باید الکترونیک شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۳۰۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر الکترونیک شدن ارتباط مالی پزشک و بیمار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در حاشیه برنامه جشنواره چهره‌های ماندگار پزشکی که در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره کمک سازمانهای بیمه‌گر برای قطع ارتباط مالی پزشک و بیمار گفت: این موضوع نیازمند ایجاد یک رابطه الکترونیک است و یکی از بزرگترین آرزوهای ما به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه پزشکان باید در این زمینه همکاری کنند؛ افزود: اگر نظام الکترونیک ایجاد شود و در بخشهای پزشکی و بیمه‌ای از آن استفاده شود، در کاهش رابطه مالی بیمار و پزشک بسیار موثر خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ایجاد این تغییر به یکباره امکان‌پذیر نیست و نیازمند ایجاد ساختار فرهنگی و تغییر نگرش در فرهنگ رابطه بیمار و پزشک هستیم.

وی تصریح کرد: اجرای طرح الکترونیک در این زمینه می‌تواند؛ کنترل کننده این موضوع باشد و شاید حتی پرداختی‌های بیمه نظم مناسب‌تری پیدا کند.

ربیعی گفت: همچنین الکترونیک شدن رابطه مالی پزشک و بیمار نظام ارجاع را بازسازی می‌کند و قطعا در بحث کنترل منابع به سازمانهای بیمه‌گر کمک می‌کند.

وی با اشاره به کسری بودجه در دولت گفت: منابع مالی در بیمه‌ها متکی به بودجه دولت است و چون شرایط بودجه در دولت شرایطی ویژه است، پرداخت در سازمانهای بیمه‌گر با تاخیر مواجه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 14 ماه در پرداخت پزشکان تاخیر داشتیم که این موضوع کاهش پیدا کرده و تاخیر پرداختها به پزشکان تا اردیبهشت ماه رفع شده است. در ارتباط با داروخانه‌ها نیز همین روند را ادامه می دهیم.

وی گفت: در بخش بیمارستانها به دنبال منابع مالی هستیم که امیدواریم از محل هدفمندی این مسئله تامین شود. اما در هر صورت تلاش می‌کنیم تا عقب افتادگی را جبران کنیم و این تلاش مداوم و مستمر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز