خبرگزاری کار ایران

معاون وزیرعلوم تاکید کرد:

لزوم تربیت دانشجو متناسب با تقاضای جامعه و صنعت

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۰۱۶

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم تربیت دانشجو متناسب با تقاضای جامعه و صنعت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین امید در نوزدهمین نشست عادی کمیسیون دایمی هیات امنای دانشگاه یزد گفت: افزایش تعداد دانشجویان باعث افزایش کیفیت دانشگاه نمی‌شود و در حال حاضر اولویت با ارتقای  کیفیت دانشگاه مطرح می باشد  و باید بدون افزایش تعداد دانشجو و با پایین آوردن آمار پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها، کیفیت خدمات آموزشی را افزایش دهیم تا سطح علمی دانشگاه بالا رود و دانشجویان کار آفرین  خوبی از دانشگاه دانش‌آموخته شوند.

وی با بیان اینکه  باید یک پایگاه اطلاعاتی برای دانش‌آموختگان  داشته باشیم تا بتوانیم جذب آنان را در بازار کار رصد کنیم ، بر لزوم تربیت دانشجو متناسب با تقاضای جامعه و صنعت تأکید کرد.
 
معاون وزیر در این نشست به موضوع مدیریت هزینه‌ها اشاره کرد و با مهم توصیف کردن این موضوع، تصریح کرد با افزایش تعداد دانشجو بودجه دانشگاه افزایش نخواهد یافت بلکه باعث بالارفتن هزینه‌ها می‌شود.
 
وی همچنین درخصوص طرح جامع دانشگاه‌ها اظهار داشت: بین دانشگاه‌های عضو کمیسیون یک کمیته‌ای تشکیل شود تا در خصوص آمایش رشته‌های مرتبط با منطقه تصمیم‌گیری صورت گیرد و در چارچوب طرح جامع پیشنهادها مطرح شود.
 
در ادامه این گزارش آمده است: در این نشست ، صورت‌های مالی سال ۹۲، اصلاحیه بودجه تفصیلی سال۹۳، کلیات بودجه سال۹۴، اصلاحیه پیشنهادی آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی و استخدامی اعضای هیئت‌علمی با بررسی کارشناسی مورد تصویب قرار گرفت. 
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز