خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان مجلس؛

دولت مکلف به جذب مربیان پیش دبستانی به صورت حق‌التدریس شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۵۸۱

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف به جذب مربیان پیش‌دبستانی به صورت حق‌التدریس کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 28 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، با کلیات این طرح با 105 رأی موافق، 51 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنین ماده واحده طرح مذکور با 113 رأی موافق، 40 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

در ماده واحده طرح الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش آمده است؛ یک تبصره به شرح زیر به‌عنوان تبصره 10 به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 5 آبان 1388 و الحاقات بعدی آن اصلاح می‌شود.

براساس تبصره 10 این ماده واحده؛ وزارت آموزش و پرورش مکلف است که فقط معلمان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمتی، خرید خدمات آموزشی که قبل از تصویب قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 26 مهرماه 1391 با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند را به منظور تامین نیروی حق‌التدریسی با توجه به رشته تحصیلی، مقطع حداقل کاردانی،‌ جنسیت براساس نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه بدون الزام به رعایت ماده 8 این قانون به کار گیرد و استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است.

بار مالی ناشی از تصویب این قانون در حد سقف حق‌التدریس سالانه و از محل حق‌التدریس پرداختی کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان آموزش و پرورش تامین می‌شود. بدیهی است به‌کارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمی‌باشد، این قانون از تاریخ یک مهر سال 1394 لازم‌الاجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز