خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در مراسم تقدیر از دانشجویان برگزیده خبرداد:

نخبگان و دانشجویان برگزیده در اولویت استخدام هیات علمی/تامین هزینه فرصت مطالعاتی دانشجویان نخبه دکترا

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۳۷۵

وزیر علوم با بیان اینکه امسال توانستیم مجوز جذب ۲ هزار هیات علمی را دریافت کنیم، تصریح کرد: نخبگان و دانشجویان برگزیده در اولویت استخدام هیات علمی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فرهادی در مراسم تقدیر از ۶۰ دانشجو برتری کشوری سال ۳۹-۹۲ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: توجه به تحصیلات تکمیلی و کیفیت از ابتدا در دستور کار دولت آقای روحانی و وزارت علوم بوده است و همچنین در بخش توسعه علم فناوری مسایلی چون کیفیت ونیاز کشور مطرح است که تمامی این موارد در برنامه‌های ما گنجانده شده است. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ما باید به سمت دانشگاه‌های کارآفرین سمت و سوء پیدا کنند، گفت: تا پایان تابستان بیش از ۳۰۰ رشته تحصیلی مورد بازنگری قرار می‌گیرد. 

وزیر علوم درباره ادامه تحصیل دانشجویان استعدادهای درخشان و نمونه در دانشگاه‌ها اضافه کرد: در حال حاضر روند به این صورت است که دانشگاه‌های تیپ یک، ۲۰ درصد دانشجویان نخبه را بدون آزمون بپذیرند و یا وارد مقطع تحصیلی بالا‌تر شوند و دانشگاه‌های تیپ دو نیز ۱۰ درصد می‌پذیرند و امیدوارم با مجوزهایی که وزارت علوم می‌گیرد نسبت به ادامه تحصیل دانشجویان کشوری و نخبه این دانشجویان نیز به همین شکل پذیرش شوند. 

فرهادی با بیان این مطلب که امسال توانستیم مجوز جذب ۲ هزار هیات علمی را دریافت کنیم، تصریح کرد: نخبگان و دانشجویان برگزیده در اولویت استخدام هیات علمی قرار می‌گیرند. 

وزیر علوم ادامه داد: در حال حاضر دانشجویان نخبه دکترا ۶ ماه فرصت مطالعاتی دارند و می‌توانیم هزینه این ۶ ماه را تا ۱۰۰ درصد به دانشجویان بپردازیم درحالیکه پیش از این هزینه پرداخت شده است. 

فرهادی همچنین از تعیین و تکلیف طرح آمایش آموزش عالی تا پایان سال خبرداد و گفت: در حال حاضر آیین نامه ارتقاء هیات علمی را در دست داریم و در آن به پژوهش و فناوری بسیار توجه شده و دیگر داشتن صرف مقاله مد نظر نیست و بسیار گسترده‌تر از این موارد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز