خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد:

احتمال عبور از چمران/نباید صلاح مردم را فدای روابط دوستانه کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۱۶۶

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر گفت: نگذاریم برای شوراها تصمیم‌سازی کنند.

به گزارش ایلنا، رحمت الله حافظی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه در آستانه سومین سال از عمر شورا و مهیای انتخاب سومین رئیس از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران هستیم و بهانه خوبی است برای مروری سطحی بر آنچه که طی دو سال گذشته پشت سر گذاشتیم و آنچه که در نیمه دوم عمر شورا برعهده داریم گفت: در دوسال گذشته دو عضو عزیز و دوست داشتنی و محترم شورا تقبل مسئولیت کردند و اداره امور را به عهده گرفتند که در اینجا از زحمات آنان تشکر می‌کنم،‌ در زمان ریاست هر دو بزرگوار، نامگذاری خیابانها و معابر انجام شد، ‌موارد ارجاعی توسط کمیسیون باغات به صورت محرمانه به تصویب رسید.

وی افزود: در مورد خریدن یا نخریدن خانه فلان عالم یا انتخابات شورایاریها، ده‌ها ساعت از وقت صحن را صرف کردیم. موارد مربوط به برنامه پنج ساله دوم، گزارش حسابرس، تلفیق، تفریغ و بودجه سنواتی با تمام نقاط قوت و ضعف به تصویب رسید و مصوبات دیگری نیز از صحن عبور کرد، ولی سوال مهم و قابل تامل این است که این اقدامات تا چه حد از مشکلات مردمی که ما را به نمایندگی خود انتخاب کرده‌اند و در این کلان شهر بی در و پیکر زندگی می‌کنند، کاسته است؟ دغدغه‌های آنان چیست و آیا دغدغه‌های آنان در الویت قرار داشته است؟ بیشترین خسارتی که مردم متحمل می‌شوند ناشی از چیست و ما چه اقدام موثر و به دور از شعارزدگی برای کاهش و حذف این خسارت‌ها داشته‌ایم؟

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر ادامه داد: آیا قصد داریم دو سال آینده را نیز به همین منوال پشت سر بگذاریم؟ آیا فکر نمی‌کنیم که هنوز هم فرصت باقی است و می‌توان زمان از دست رفته را جبران کرد و تحولی عظیم در زیر ساخت‌ها به وجود آورد که منشاء خیر و برکت و افزایش رضایت شهروندان شود؟.

حافظی گفت: آقای رئیس سال سوم،‌ این سال، سالی مهم تلقی می‌شود اگر این سال را از دست بدهیم جبران آن بسیار مشکل خواهد شد و پاسخ قانع کننده‌ای در پیشگاه خداوند و در برابر موکلین خود نخواهیم داشت، پس اگر قصد ورود به این عرصه را دارید با نیت دگرگونی اساسی در زیر ساخت‌های سنتی، ناکارآمد و پوسیده فعلی شورا و شهرداری که مورد پسند و حمایت عده‌ای قرار دارد، به نحوی گام بردارید که منافع مردم و اجرای قانون در الویت قرار گرفته و از پرداختن به دستورات از قبل تعیین شده برای شورا برحذر باشید. نقش نظارتی شورا و لزوم تجهیز آن به انواع فناوری‌های در دسترس همه اعضاء، انعکاس علنی عملکرد شورا و شهرداری در دوره‌های سه ماهه به افکار عمومی و ایجاد امکان حضور برای اصحاب رسانه در تمام جلسات علنی شورا که دلیلی برای عدم حضور آنان متصور نیست را جدی بگیرید.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر و با وجود حضور عده قابل توجهی از پرسنل خدوم و متعهد در لایه‌های مختلف مدیریتی و کارشناسی در شهرداری متاسفانه یکی از اصلی‌ترین علل نارضایتی مردم، فساد اداری و مالی حاکم بر این سازمان و زیرمجموعه های آن است که طی سنوات گذشته نه تنها ریشه کن نشده، بلکه دامنه آن وسعت نیز داشته و انجام سریع برخی امور از دو مسیر، داشتن رابطه یا پرداخت رشوه قابل حصول می‌باشد.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر افزود: وجود خطوطی گاه روشن و گاه پیچیده و مبهم از برخی موارد فساد مالی حاکم بر این دستگاه که نتیجه بی‌کفایتی و فقدان ساز و کارهای مناسب نظارتی توسط شورا است، قابل انکار نمی باشد. این تهدیدات در اثر نبود نظارت موثر و قوی توسط شوراها و سایر نهادهای نظارتی، ضعف و نقایص موجود در قوانین، مقررات، رویه ها، گردش کار، نوع طراحی فرایندها و نبود سامانه های کنترل داخلی از یک سو و محرمانه تلقی کردن بودجه و گزارشهای مالی و عملکرد شهرداری از سوی دیگر، در حال تشدید است.

حافظی گفت: به کسانی که از این جمله اخیر برآشفته‌اند توصیه می‌کنم پیام مقام معظم رهبری به همایش مقابله با فساد اداری را یکبار دیگر مرور نموده و راه را برای اصلاح امور باز کنند، زیرا طی سال سوم این اقدامات و اصلاحات یک ضرورت است، نه یک انتخاب.

وی افزود: می‌توان طی دوسال آینده با مدیریتی مبتنی بر علوم روز که بحمدالله در سفرهای متعدد شاهد آن بوده اید، ایجاد زیرساخت‌هایی که ارتباط مستقیم و چهره به چهره مردم با مبادی متعدد شهرداری را حذف کند، بخش عظیمی از این مشکلات را مرتفع کرد.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر اظهار کرد: حال که تمامی ما مدعی پیروی از رهبری هستیم، باید تامل کنیم که از زمان پیام مذکور تا این لحظه چه اقدام عملی برای مقابله با فساد اداری و حاکم بر شهرداری و شرکت‌ها و سازمانهای تابعه آن انجام داده‌ایم؟ چه کسی و چه زمانی قرار است مرهمی بر این زخم رو به رشد بگذارد؟ معتقدم این موارد از مطالبات رهبری است که هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

حافظی تصریح کرد: طی دو سال گذشته و هر دو دوره ریاست روسای اصلاح طلب و اصولگرای شورا، سوال از شهردار تهران کلید خورد و لذا احتمال می‌رود عده‌ای از حضور مجدد هر کدام از این دو بزرگوار بر کرسی ریاست سال سوم شورا دلخور و ناراحت بوده و عبور از چمران و مسجدجامعی را کلید زده و بخواهند با بازی های سیاسی بی‌ارزش تلاش نمایند از خارج شورا، سازوکارهای مدیریتی این نهاد را عهده دار شوند و برای شورا تصمیم سازی کنند. قطعا صاحبان زر و زور و تزویر نیز که منافع خود را در تهدید ببینند با استفاده از تمام ظرفیت های سه گانه خود وارد عرصه خواهند شد، لذا ضروری است که هوشیار بوده و ضمن توجه به اهمیت و ظرفیت بسیار بالای سال سوم و فرصت باقیمانده برای ایجاد تحولات زیربنایی، به سوگندی که در آغاز نمایندگی یاد کرده‌ایم پای بند بوده و مصالح و صرفه و صلاح مردم را فدای روابط دوستانه، حزبی و جناحی و سایر موارد شبهه ناک نکنیم.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در پایان گفت: خداوندا ما را برای لحظه‌ای به خودمان وامگذار و ما را به آنچه خیرو صلاح و مورد رضای توست رهنمون ساز.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز