خبرگزاری کار ایران

یک وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با ایلنا:

کسر حقوق به دلیل بدحجابی با ابهامات قانونی بسیاری روبروست

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۱۳۷

یک حقوقدان گفت: طرح کسر حقوق از کارمندان بدحجاب با ابهامات قانونی بسیاری روبروست.

علیرضا مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: ما در قانون مجازات اسلامی در ارتباط با بدحجابی قانون داریم و مجازات آن نیز مشخص است و دلیلی ندارد که مجددا برای این مساله قانونی وضع شود، ضمن اینکه بدحجابی تعریف عامی است و تعیین مصادیق آن نیز کار دشواری است.

وی  ادامه داد :بر اساس قانون، مزد هرکس در برابر حق‌السعی وی به او پرداخت می‌شود و حق‌السعی نیز تعریف مشخصی در قانون کار دارد، بنابراین کسر حقوق ناشی از بدحجابی با ابهامات قانونی بسیاری روبروست.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه گنجاندن تعاریف موسع در قانون ابهامات بسیاری را ایجاد می‌کند، افزود: مشخص نیست که مصادیق بدحجابی و الگویی که بر اساس آن بخواهند از فرد حقوق کسر کنند را چگونه می‌خواهند؛ مشخص کنند، این مساله به این سادگی‌ها نیست که به طور مثال بگوییم؛ این فرد 10 درصد از موهایش پیداست، پس 10 درصد از حقوقش را کسر کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر همه این موارد قانونگذار باید توجه کند که قانونی که وضع می‌کند، بین مردم مقبولیت داشته باشد، زیرا در غیر این صورت آن قانون اجرایی نخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز