خبرگزاری کار ایران

هلال‌احمر ایران مهمترین شریک کاری کمیته بین المللی صلیب سرخ

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۸۵۱

نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در هماهنگی‌های درون نهضت با حضور در سازمان جوانان هلال احمر با دکتر مسعود حبیبی؛ رئیس سازمان جوانان هلال احمر دیدار و در خصوص همکاری های مشترک با این سازمان گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا؛ ویکتوریا گاردنر ضمن تبریک انتصاب مسعود حبیبی به ریاست سازمان جوانان هلال احمر، گفت: حضور شما با توجه به دانش بالایی که دارید قطعا باعث توفیق سازمان می‌شود.

گاردنر با اشاره به فعالیت های کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: جمعیت هلال احمر ایران مهمترین شریک کاری کمیته است و این همکاری مشترک موجب خرسندی ماست و علاقه داریم تا جای ممکن و در حوزه های مختلف این همکاری را گسترش دهیم.

ماموریت کمیته: گسترش همکاری با هلال احمر ایران

وی افزود: در حال حاضر ماموریت من پشتیبانی از این همکاری مشترک و گسترش همکاری با جمعیت هلال احمر است.

گاردنر در ادامه به فعالیت هایی در خصوص کمک های درمانی به مهاجران افغان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در خراسان رضوی و همچنین رسیدگی به آوارگان مناطق درگیر جهان همچون یمن و غزه که ایران نیز در این مناطق و کشورها فعالیت بشردوستانه دارد، اشاره کرد.

وی همچنین در خصوص فعالیت های دیگر کمیته اظهار کرد: تاکید می کنم کمیته صلیب سرخ بیشتر در جنگ و درگیری فعالیت دارد اما در زمینه رسیدگی به عواقب جنگ و درگیری هم فعالیت دارد. نماینده کمیته صلیب سرخ افزود: کمیته علاوه بر ارائه خدمات بشردوستانه در مناطق جنگی به مسائل مرتبط با جنگ همچون رسیدگی به آوارگان جنگی نیز می پردازد و کمک به آوارگان افغان در مرزهای ایران از این دست برنامه هاست.

برگزاری کنفرانس بین المللی با حضور جوانان

گاردنر همچنین در خصوص اهمیتی که کمیته برای جوانان قائل است اظهار کرد: در ماه دسامبر سال جاری همچون هر سال کنفرانسی جهانی با حضور تمام جمعیت های جهان که عضو کمیسیون ژنو هستند برگزار می شود و ایران نیز همواره در این کنفرانس حضور داشته است.

وی افزود: در نشست امسال بیش از گذشته نسبت به حضور جوانان اشتیاق وجود دارد و یکی از اهداف برگزاری کنفرانس حضور جوانان است که در این خصوص جمعیت های برخی از کشورها حاضر به همکاری شده اند.

گاردنر ادامه داد: همچنین جوانان چند جمعیت جهان در تلاش اند با ایجاد کارزارهایی در رسانه های اجتماعی و سایت های اینترنتی تحت برنامه ای با عنوان صدای عمل در زمینه فعالیت های بشردوستانه جهانی وارد شوند.

وی از رئیس سازمان جوانان هلال احمر خواست تا نسبت به حضور جوانان ایران در این نشست اقدام کند و در این خصوص گفت: برخی از جمعیت ها در تلاش اند تا جوانان خود را به همراه هیئت های اعزامی بفرستند و از شما می خواهیم با توجه به نزدیک بودن این برنامه شما هم در این زمینه همکاری کنید و این فرصت خوبی برای شروع همکاری های مشترک با کمیته بین المللی صلیب سرخ است.

هلال احمر ایران حامی فعالیت های کمیته است

دکتر مسعود حبیبی؛ رئیس سازمان جوانان نیز در خصوص فعالیت هایی که از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در حال انجام است گفت: فعالیت های درمانی که در خصوص مهاجران افغان انجام می دهید کار بسیار ارزشمندی است و جمعیت هلال احمر ایران همواره در این موارد حامی و پشتیبان است.

دکتر حبیبی با ابراز خرسندی نسبت به توجه کمیته به جوانان و همچنین مردم جنگ زده افغانستان بیان کرد: خوشحالم از توجهی که نسبت به مردم جنگ زده افغانستان وجود دارد. دولت ایران هم همواره در زمینه کمک به این آوارگان در تلاش بوده و ما هم در سازمان جوانان در این خصوص همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: کاری که در زمینه رسیدگی به آسیب های جنگی می کنید بسیار ارزشمند است، اما با توجه به اینکه واکنش های بین المللی نسبت به مظلومان و مجروحان جنگی و کشتار کودکان کمتر به چشم می آید، به نظر می‌رسد در زمینه تبلیغات کم کاری شده است.

حبیبی افزود: مجموعه کمیته بین المللی صلیب سرخ می تواند در بسیج افکار بین المللی بسیار تاثیر گذار باشد و در خصوص از بین رفتن انسان ها در چنین فجایعی کارساز باشد.

حبیبی در پایان این جلسه ابراز امیدواری کرد تا این دیدار بستری باشد برای همکاری های بیشتر با کمیته بین المللی صلیب سرخ و در زمینه کاهش آلام بشری و فعالیت های بشردوستانه همکاری دوجانبه خوبی صورت گیرد.

براساس این گزارش ویکتوریا گاردنر دارای ۱۲ سال تجربه کار در کمیته بین المللی صلیب سرخ در سطح منطقه و ستاد است که ۷ سال از این زمان در بخش همکاری و هماهنگی نهضت در ژنو حضور داشته است. ماموریت وی در ایران این است که فرصت خوبی را برای تقویت همکاری های آتی میان کمیته و جمعیت هلال احمر فراهم آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز