خبرگزاری کار ایران

مشاور ورزش معاون رییس جمهور به ایلنا خبر داد:  

تهیه برنامه استراتژیک برای ورزش دختران

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۶۶۷

دبیر کارگروه ورزش و اوقات فراغت معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: هدف ما این است که ورزش در ذهن دختران ما نهادینه شود و این موضوع در برنامه ششم توسعه هم با پیگیری‌های ما مد نظر قرار گرفته است.

طاهره طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: باید به این موضوع توجه کنیم که ما در کارگروه ورزش معاونت زنان به فعالیت های اجرایی نمی پردازیم و تنها به کارهای حمایت‌گرانه توجه می‌شود؛ مثلا در برنامه ششم توسعه، بندی برای فعالیت ورزشی دختران در خصوص ورزش‌های قهرمانی و همگانی برای برنامه ششم توسعه پیشنهاد کرده‌ایم و وقتی این موضوع در برنامه ششم قرار می‌گیرد، دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرا می‌شوند و ما تلاش می‌کنیم در برنامه ششم توسعه ورزش جایگاه خاصی داشته باشد.

وی افزود: یکی از پیشنهادات ما در این کارگروه ضرورت تدوین برنامه استراتژیک در حوزه ورزش دختران است تا ما بتوانیم راهبردهای عملیاتی و اجرایی این راه را در پیش بگیریم، به همین دلیل در خصوص برنامه‌های راهبردی توسعه ورزش دختران مبنای ما این است که در سند چشم‌انداز دیده شود.

دبیر کارگروه ورزش و اوقات فراغت معاوت زنان ریاست جمهوری با اشاره به یکی از اقداماتی که در این کارگروه انجام گرفته است، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما تعیین و تبیین جایگاه واقعی ورزش دختران است که در این خصوص موضوع اصلی توسعه و تعمیم فرهنگ ورزش است که به عنوان یک ضرورت در بین دختران انجام شود و هدف، ارتقاء سطح کمی و کیفی سلامت دختران است. 

طاهریان افزود: به طور مثال در خصوص ورزش کارمندان دولت ما پیشنهاداتی را ارائه و برنامه قبلی را اصلاح کردیم. در مورد دختران جوان به دلیل شرایط مدارس و نبود امکانات مورد نیاز ما باید تسهیلات را در این زمینه ایجاد کنیم و از آن مهم‌تر بحث فرهنگ‌سازی است که باید روی آن هم متمرکز شد.

وی با تاکید بر اینکه برای نهادینه کردن این فرهنگ باید آموزش را از مهدکودک‌ها آغاز کرد گفت: اهداف کمی و کیفی بر روی ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای است که باید در نظر گرفته شود. ما امکانات بالقوه‌ای داریم که باید از آن بهره‌برداری صورت بگیرد، اما این نیاز وجود دارد که مراکز پژوهشی را مخصوصا در شهرستان‌ها ارتقا دهیم. چرا که نمی‌توان فعالیت ورزشی مورد نیاز در کلان شهرها را در شهرستان‌ها انجام داد و کسانی که در مناطق محروم و روستایی زندگی می‌کنند، نیازهای بسیار متفاوتی از شهرنشینان دارند.

دبیر کارگروه ورزش و اوقات فراغت معاوت زنان ریاست جمهوری اظهار کرد: پیشنهاد ما در خصوص دختران ارائه شده که اگر تصویب شود، لازم الاجرا خواهد بود. البته در زمینه ورزش قهرمانی کار اصلی کارگروه نیست، اما به نظر ما فضای رقابتی می‌تواند، انگیزه قوی را ایجاد کند که به کار توسعه‌ای ما کمک بسیاری می‌کند.

طاهریان در پایان نشست‌های مشترک بین کارگروه ورزش و سازمان‌های دیگر را موثر و مفید دانست و گفت: ما در معاونت امکان کار اجرایی را نداریم و تنها به دنبال تغییر نگرش و توجه خاص به دختران در امر ورزش هستیم؛ که موفق به این امر شده‌ایم و طی جلساتی که با وزارتخانه ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش داشتیم، نتایج مفیدی را دیدیم.  

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز