خبرگزاری کار ایران

افزودنی‌های غیرمجاز در خوراکی‌های فله‌ای

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۸۶۱

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، نسبت به آسیب های استفاده از رنگ های غیرمجاز در محصولات غذایی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سهیل اسکندری در پاسخ به برخی اظهار نظرها که از استفاده رنگ های صنعتی در فرآورده های غذایی حکایت می کند، گفت: فرآورده هایی که با مجوز سازمان غذا و دارو تولید و وارد سطح عرضه می شوند عموما به صورت بسته بندی بوده و شامل تاریخ انقضاء، تولید، شماره بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو هستند. لذا، لحاظ این موارد به علاوه نظارت های گوناگون و طی مراحل مختلفی که بر آنها وجود دارد، احتمال تخلف را بسیار کاهش می دهد.

وی همچنین با عدم پذیرش استفاده از رنگ های صنعتی در فرآورده های غذایی به دلیل کمبود رنگ های مجاز غذایی، افزود: اینها به مقدار کافی، تحت نظارت های کامل بهداشتی سازمان غذا و دارو، در دسترس متقاضیان تولید کننده فرآورده های غذایی قرار دارد.

اسکندری با بیان اینکه استفاده از رنگ های صنعتی و افزودنی های غیر مجاز در محصولاتی که به صورت فله ای عرضه می شوند دور از ذهن نیست، ادامه داد: گرچه بهداشت محیط وزارت بهداشت نظارت های خود را بر این مراکز گسترانده است اما توصیه جدی ما به مصرف کنندگان همواره، استفاده از محصولات شناسنامه دار است.

وی درباره مصرف رنگ های غیرمجاز که در فرآورده های غذایی استفاده می شود، گفت: بسته به نوع رنگ‌، احتمال بروز سرطان، بیماری های کبدی و کلیوی در مصرف‌کنندگان وجود دارد و احتمال‌ آسیب دیدن کبد و کلیه به عنوان دو سیستم سم ‌زدای بدن، بیشتر از سایر ارگان هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز