خبرگزاری کار ایران

پیام دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز بین المللی جوان

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۸۳۸

دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان این که در حالی که جهان با سرعت غیرقابل تصوری دگرگون می شود گفت: اجازه دهید حامی جوانان در ساختن آینده ای باشیم که تمام ابنای بشر با کرامت زندگی کنند.

 به گزارش ایلنا از اطلاعیه مطبوعاتی مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد امروز - چهارشنبه - در پیامی به مناسبت روز بین المللی جوانان (12 اوت / 21 مردادماه ) همگی را فراخواند تا حامی جوانان درساختن آینده ای باشیم که در آن سیاره مان حفظ شده و تمامی ابنای بشر با کرامت زندگی کنند.

پیام بان کی مون در این پیام اعلام کرده است: تهدیدات در حال ظهور، افراط گرایی خشن، تغییر شرایط سیاسی، بحران اقتصادی و تحولات اجتماعی دست به دست هم داده و موجب افزایش چالش های فراروی جوانان جهان شده اند.

وی در این پیام آورده است: جوانان نه تنها بهتر از هر کس دیگر با مسائل مخاطره آمیز آشنا هستند بلکه بهترین راه پاسخ به آن را نیز می دانند. به همین دلیل جوانان را فرا می خوانم تا صحبت کنند و رهبران را ترغیب می کنم تا گوش فرا دهند.

دبیر کل سازمان ملل متحد در این پیام آورده است: در حالی که جهان با سرعت غیرقابل تصوری دگرگون می شود، جوانان ثابت کرده اند شرکای ارزشمندی برای پیشبرد راه حل های هدفمند هستند. جنبش های جوانان و گروه های دانشجویی ساختارهای قدرت سنتی را به چالش می کشند و قرارداد اجتماعی جدیدی را میان دولت و جامعه ترویج می کنند. رهبران جوان اندیشه های نوینی ارائه کرده، تدابیر فعالانه ای اتخاذ نموده و از راه رسانه های اجتماعی به گونه ای بی سابقه بسیج شده اند.

بان کی مون در این پیام اعلام کرده است: من میلیون ها جوانی را تحسین می کنم که برای حقوق و مشارکت اعتراض می کنند، میزان متناوب بیکاری جوانان را نشان می دهند، صدای خود را علیه بی عدالتی بلند می کنند و از اقدام جهانی برای مردم و سیاره حمایت می نمایند.

همچنین در این پیام آمده است: در این سال پر اهمیت، در حالیکه رهبران برای تدوین دیدگاه جسورانه جدیدی در راستای توسعه پایدار آماده می شوند، مشارکت جوانان از همیشه با ارزش تر است. در این لحظه حساس تاریخ، جوانان را فرا می خوانم خواستار و گسترش دهنده پیشرفت چشمگیری باشند که در جهان ما به فوریت مورد نیاز است.

وی در این پیام آورده است: فعالیت داوطلبانه روشی ایده آل برای ارتقای جامعه و تقریبا برای همه قابل انجام است. جوانان همچنین می توانند در حالی که ما از تدوین آرمان های توسعه پایدار جدید به سمت اجرای آنها حرکت می کنیم، نیروهای خود را به سازمان ملل متحد پیوند زنند.

همچنین در این پیام آمده است: این روح عمل گرایی در شعار امسال این روز بین المللی یعنی: ' جوانان و مشارکت مدنی' وجود دارد و اینجانب از جوانانی در جهان حمایت می کنم، که خواستار تدابیری برای رعایت حقوق بشر، پیشرفت اقتصادی، حفظ محیط زیست و ادغام اجتماعی هستند.

در این پیام آمده است: امسال هفتادمین سالگرد تصویب منشور ملل متحد و بیستمین سالگرد برنامه جهانی عمل برای جوانان است. برای حمایت از اهداف آنان، نماینده اینجانب در امور جوانان یاری دهنده بسیج این بزرگترین نسل جوان در تاریخ بشر است. طبق گفته او، مشارکت جوانان می تواند دنیایی را که می خواهیم به دنیایی تبدیل کند که لایقش هستیم و اجازه دهید حامی جوانان درساختن آینده ای باشیم که در آن سیاره مان حفظ شده و تمامی ابنای بشر با کرامت زندگی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز