خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی در سخنرانی روز خبرنگار:

تشکیل صندوق حمایت از خبرنگاران گرفتار در دستور کار است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ما به صفت روزنامه‌نگار بودن و اهل قلم بودن باید بتوانیم دور هم جمع شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی ربیعی در نخستین نشست روزنامه‌نگاران نیازهای حرفه‌ای مسائل اجتماعی با بیان اینکه رئیس‌جمهور می‌خواهند نشاط مطبوعات بیش از این باشد؛ گفت: دولت تدبیر و امید؛ نشاط را از جامعه مطبوعاتی انتظار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی در خصوص بیمه خبرنگاران انجام داده‌ایم و وضع بهتر از گذشته شده است و امیدواریم در نشست بعدی در خصوص طبقه‌بندی مشاغل تخصصی و نیز ایجاد تعاونی و رسیدگی معیشتی مطالعه و گفتگو کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مدیران مسئول مطبوعات و روزنامه‌نگاران هر دو از یک خانواده هستند؛ گفت: در مسئله امنیت شغلی تا جایی که در توان باشد؛ باید اقدام کرد.

وی اضافه کرد: معتقدم این نشست‌ها و مطالعات برای تغییر در اوضاع باید ادامه داشته باشد و ما به صفت روزنامه‌نگار بودن؛ خبرنگار بودن و اهل قلم بودن باید بتوانیم دور هم جمع شده و اقدامات لازم را دنبال کنیم.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه شهید صارمی؛ شهید خشونت افراطی‌گری و نوعی فهم غلط شد؛ ادامه داد: ما روز خبرنگار را روزی تعیین کردیم که شهیدمان شهید افراطی‌گری تروریست و فهم غلط شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: سعی ما بر آن است که صندوقی برای حمایت از خبرنگاران گرفتار مشکلات صعب‌الاعلاج ایجاد کرده و آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

کد خبر : ۲۹۵۹۰۰