خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

برخی کارکردهای خانواده از دست رفته است

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۱۴۱

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر برخی کارکردهای خانواده از دست رفته است، تاکید کرد که باید این کارکردها مجدداً مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در دوازدهمین نشست مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی گفت: علاوه بر مشکلات و بحران‌های موجود بحث بحران محیط زیست و آب باید مورد توجه قرار بگیرد و این مسئله مسئولیت همه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت بی‌بدیل زنان در حل اینگونه بحران‌ها گفت:‌ نقش زنان در این حوزه نباید مورد بی‌توجهی و فراموشی قرار بگیرد، به ویژه ظرفیت زنان خانه‌دار ما که بیست میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و همچنین زنان کشاورز ما که 70 درصد بار کشاورزی کشور را بر دوش دارند.

معاون رئیس جمهور افزود: اگر بر روی این دو گروه از زنان سرمایه‌گذاری کنیم، در مواردی همچون اصلاح الگوی مصرف قدم بزرگی برداشته‌ایم. هرچند که نقش دیگر زنان نیز نباید مورد غفلت واقع شود. نقش مادران در تربیت کودکان بسیار مهم است. هرچند که آموزش و پرورش و صداوسیما نیز نقش مکملی در این حوزه دارند.

مولاوردی با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر برخی کارکردهای خانواده از دست رفته است تاکید کرد که باید این کارکردها مجدداً مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نحوه تربیت کودکان در کشور ژاپن و ایران اظهار کرد: چند وقت پیش در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود که وقتی کودکی در ژاپن وارد مدرسه می‌شود به او می‌گویند که کشور ما نفت و گاز ندارد و از این جهت کودکان یاد می‌گیرند که برای حفظ کشورشان بسیار تلاش کنند، اما در کشور ما در همان ابتدا به کودک می‌گویند که ما منابع نفت و گاز فراوان و جنگل‌های انبوه داریم، بنابراین کودک نیاز به صرفه‌جویی را احساس نمی‌کند، در حالی که اکنون صرفه‌جویی در این منابع بسیار حیاتی است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ضرورت نقش پدران در تربیت فرزندان اظهار کرد: هرچند که باید زنان را برای ایفای نقش‌شان در تربیت کودکان توان‌افزا کنیم، اما از نقش پدران نیز نباید غافل شویم. هرچند که در حال حاضر به دلیل اوضاع اقتصادی پدران کمتر در خانه هستند. اما امیدواریم که با بهبود شرایط شاهد حضور پدران در خانواده باشیم.

وی در ادامه در خصوص موضوع تدوین برنامه ششم توسعه گفت: سیاست‌های کلی این برنامه ابلاغ شده است و دولت براساس بررسی‌هایی که انجام داد، برنامه‌هایی را به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کرده است تا هر دستگاه در چارچوب آن پیشنهادات خود را مطرح کند و اگر گمان می‌کند که برخی از مفاد برنامه پنجم باید ادامه داشته باشد، آن را احصا کند. به همین جهت معاون امور زنان و خانواده نیز عنوان کرد که 28 ماده قانون پنجم توسعه با انجام اصلاحاتی نیاز به تکرار دارد و البته ماده 230 نیز باید با حکم جدیدی تدوین شود.

وی تصریح کرد: به زودی نشست صمیمی را با رئیس جمهور خواهیم داشت که چالش‌های دفاتر امور زنان و ساختار معاونت امور زنان از جمله محورهای این نشست خواهد بود. همچنین دومین همایش اعتدال با موضوع زنان، اعتدال و توسعه نیز در 17 مهرماه برگزار می‌شود و علاوه بر آن همایش نقش زنان در توسعه نیز در دستور کار است.

وی در ارتباط با سامانه پیامکی 101 گفت: امیدواریم با این سامانه که اکنون در مرحله آزمون است، فرآیندی کلی از مطالبات و پیشنهادات زنان را داشته باشیم و البته هر چند که اعلام کردیم، این سامانه مربوط به مسائل شخصی و مطالبات مالی افراد نیست اما 70 درصد مطالبات رسیده مربوط به کمک مالی، اشتغال و وام است که باید با اطلاع‌رسانی این روند اصلاح شود.

وی در پایان اظهار کرد: در سال 94 و 95 تلاش عمده ما به اجرای برنامه‌ها به صورت ملی خواهد بود، زیرا در دو سال قبل به دلیل محدودیت اعتبارات تفاهم‌نامه‌های ما بیشتر در سطح 5 الی 6 استان بود.

در ادامه این مراسم قیومی مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده اظهار کرد: 12 درصد از کارکنان وزارت نیرو زن هستند که اکثر آنان مهندس و با تحصیلات کارشناسی مشغول به کار هستند. البته زنان با دارای تحصیلات کارشناس ارشد و دکتری نیز در این وزارتخانه مشغول کارند.

وی افزود: 229 نفر از زنان شاغل در وزارت نیرو پژوهشگر و 791 نفر در بدنه کارشناسی کار می‌کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز