خبرگزاری کار ایران

فتاح:

شایسته نیست که فقرا فقیرتر و اغنیا غنی‌تر شوند

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۰۴۹

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه همه در قبال فقرا مسئول هستیم،گفت: با توجه به اینکه فقرا در خط قرمز به سر می برند، حمایت و رسیدگی به آنان لازم و ضروری است به طوری که باید زکات را به سمت این قشر از جامعه هدایت کنیم.

به گزارش ایلنا، سید پرویز فتاح در چهاردهمین سفر استانی خود به استان مازندران، با اشاره به عملکرد این نهاد در حوزه زکات، افزود: مسئولیت اصلی کمیته امداد، رسیدگی به وضعیت فقرا و مساکین است و بر این اساس باید معادل 60 درصد زکات جمع آوری شده برای افراد نیازمند و 40 درصد دیگر صرف کارهای عمرانی همچون ساخت جادهها شود. هرچه منابع مالی کمیته امداد به سمت امور عمرانی هدایت شود باز هم تقاضای دریافت پول وجود دارد و این وضعیت خوبی نیست چراکه در نهایت منابعی برای هدایت و هزینه کرد فقرا نخواهیم داشت.

فتاح با بیان اینکه فرهنگ و ترویج پرداخت زکات در گرو تلاشهای علماست، گفت: همکاری بین کمیته امداد و جهاد کشاورزی در زمینه زکات امری مهم بوده و این امر بدون مشارکت جهاد کشاورزی استانها ممکن نخواهد بود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به فاصله اغنیا و فقرا افزود: شایسته نیست فقرا فقیرتر و اغنیا غنی تر شوند در حالی که همین فقرا، بزرگترین پشتیبان و حامیان نظام هستند اما بسیاری از افراد برخوردار، صدای اعتراضشان به نظام بلندتر است.

فتاح تصریح کرد: ظرفیت پرداخت زکات در کشور بیش از وضعیت موجود بوده و هدف ما این است زکات بیشتر برای فقرا هزینه و به این امر باید توجه ویژه شود، در حالی که سال گذشته یکصد میلیارد تومان زکات درنظر گرفته شد، اما متاسفانه محقق نشد.

رئیس کمیته امداد یادآور شد: خوشبختانه در سال های اخیر فرهنگ زکات تا حدی در کشور ودر مناطق سنی نشین رواج پیدا کرده است که این امر نشان می دهد اهل سنت به نظام اعتماد دارند.

وی رسیدگی به فقرا را یک نوع سرمایه گذاری دانست و خواستار توجه ویژه به فقرا و نیازمندان شد وبیان کرد: مبلغان و روحانیون باید در ترویج فرهنگ پرداخت زکات تلاش مضاعفی داشته باشند.

رئیس کمیته امداد در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران نیز بر لزوم همکاری و مشارکت تمام مسئولان کشور در راستای حرکت خدمت رسانی کمیته امداد به مردم محروم تاکید کرد و گفت: امروز فعالیت های این نهاد در متن جامعه نهادینه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز