خبرگزاری کار ایران

ابتکار مطرح کرد:

زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی، جدی‌ترین مشکل استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۰۲۴

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی را از جدی‌ترین مشکلات استان مازندران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در مورد دستاوردهای بازدید یک روزه خود از جنگل‌های مازندران به مناسبت روز جنگل‌ها گفت: در ابتدای این سفر با فعالان و دوستداران محیط زیست استان مازندران دیدار و گفت‌وگویی صمیمانه را در داخل مناطق جنگلی داشتیم که در این دیدار دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات سازمان‌های مردم‌نهاد و نظرات دولت مطرح و در مورد آنها گفت‌وگو شد.

وی ادامه داد: پس از آن بازدیدی را از نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان در جنگل با موضوع حفاظت از جنگل و هشدار برای حفظ درختان داشتیم که بسیار فنی بود و مفاهیم زیبایی را گسترش می‌داد.

ابتکار با اشاره به بازدید خود از مناطق مختلف جنگل‌های هیرکانی اظهار کرد: متاسفانه شاهد آسیب‌هایی در بخش‌های مختلف جنگل‌ها از جمله زمین‌خواری، جنگل‌خواری و طرح‌های بهره‌برداری از جنگل بودیم که مشکلات مختلفی را به وجود آورده بود.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در بخشی از این سفر نیز  پاسگاه سر محیط‌بانی دودانگه که محیط‌بانی خوب و مجهزی است، افتتاح شد و توانستیم؛ تلاش‌‌های صورت گرفته در قالب طرح‌های حفاظتی در مناطق مختلف را بازدید کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با مشکلات موجود در زمینه زمین‌خواری و جنگل‌خواری در مازندران گفت: تغییر کاربری زمین‌های این منطقه برای ویلاسازی و کاربردهای تجاری و اقتصادی از مشکلات جدی  استان مازندران است که در ارزشمندترین زمین های این استان که در نقاط خوش آب و هوا قرار گرفته صورت می‌گیرد.

ابتکار گفت: برنامه‌ریزی بسیار خوبی با همکاری قوه قضاییه برای مقابله با این مساله انجام شده است، علاوه بر آن آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز کمیته مبارزه با مفاسد را تشکیل داده  که در آن به این مساله نیز پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به صورت جدی با زمین‌خواری مقابله می‌کند، اظهار کرد: در موارد زیادی مانند زمین‌خواری‌های میانکاله این سازمان به صورت قانونی اقدام کرده است و تاکنون رفع تصرفات خوبی نیز صورت گرفته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز