خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدیریت بحران تهران:

هیچ آمادگی برای زلزله تهران نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۹۰۱

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: زلزله تهران در صورت وقوع، آنقدر بزرگ است که توان مقابله ما کوچک شمرده می‌شود و ما هیچ آمادگی برای زلزله تهران نداریم.

به گزارش ایلنا، احمد صادقی پس از بازدید اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران از سازمان مدیریت بحران در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه هنگام بروز بحران در سطح شهر تهران ستاد فرماندهی تشکیل می‌شود که این ستاد در سطح منطقه با ریاست شهردار منطقه خواهد بود، اظهار داشت: در آینده پایگاه‌های مدیریت بحران 22منطقه شهر تهران به 120 ناحیه به عنوان زیرمجموعه مناطق گسترش پیدا می‌کند؛ 110 مورد از این پایگاه‌ها آماده بهره برداری و 8 مورد دیگر در حال افتتاح است که تا پایان برنامه تعیین شده باید پایگاه‌ها را به 150 مورد برسانیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اعلام کرده بودید سازمان هواشناسی پیش بینی درستی درباره حادثه توفان اخیر داشته است، اما آقای شاکری این موضوع را قبول ندارد، تصریح کرد: بنده به خاطر نمی‌آورم که چنین حرفی بیان کرده باشم. سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود اما در این امر دقتی که باید وجود نداشت. این سازمان اعلام کرده بود بارش در حد پراکنده و در حد آب گرفتگی معابر است در حالی که اتفاق به این شکل رخ نداد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه به این نکته توجه شود که پیش بینی‌هایی در مقیاس خرد را می‌توانیم از سازمان هواشناسی مطالبه کنیم، اضافه کرد: البته سازمان هواشناسی نیز اعلام کرده در حد تجهیزات و توان خود توانسته در یک مقیاس کلان پیش بینی را انجام دهد.

صادقی درباره توفان سال گذشته توضیح داد و گفت: یکی از اقداماتی که در سال گذشته رخ داد این بود که ارتباط ما با سازمان هواشناسی بیشتر شد و این سازمان اطلاعات خود را لحظه به لحظه و با دقت بیشتری در اختیار ما قرار می‌داد. در این راستا اطلاعات اتفاقی که در باره حادثه اخیر رخ داد را در اختیار همه دستگاه‌های خدمات رسان از جمله پلیس راهور، سازمان آتش نشانی و خدمات شهری قرار داده بودیم.

وی افزود: در حادثه سال گذشته، تهران ساعت یک بامداد به حالت عادی برگشت و در حادثه اخیر یک ساعت پس از وقوع حادثه دیگر آبگرفتگی وجود نداشت. بسیاری از معابر شهری پاکسازی شده و وضعیت بسیاری از درخت‌ها اصلاح شده بود حتی در این حادثه شاهد سقوط تنها یک داربست بودیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه معاونت خدمات شهری سقوط 8 داربست را اعلام کرده بود، اگر شدت طوفان بیشتر بود تعداد حوادث بیش از این نمی‌شد؟ گفت: خیر چرا که آمادگی امسال نسبت به حادثه سال گذشته بیشتر بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: ما بر اساس سرعت باد 60 کیلومتر که از سوی سازمان هواشناسی اعلام شده بود آمادگی ایجاد کردیم در حالی که سرعت باد 78 کیلومتر به ثبت رسید. زمانی که می‌خواهیم آمادگی ایجاد کنیم باید براساس پیش بینی که اعلام شده عمل کنیم.

صادقی درباره اینکه چرا هیچ سازمانی مدیریت بحران را جدی نمی گیرد و یا اینکه شهردار تهران شرکت می کند یا خیر، عنوان کرد:  14 کارگروه تخصصی در جلسات ستاد مدیریت بحران حضور دارند اما مشکل ما این است که نتوانسته‌ایم در حوزه پیشگیری نشست‌هایی برگزار کنیم وعمده نشست‌ها در حوزه مقابله و پاسخ بوده است که در این راستا موفق عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه لزومی ندارد قالیباف در همه جلسات حضور داشته باشد، زیرا جلسات سطح بندی می‌شود، گفت: سطح حادثه‌های رخ داده تاکنون به گونه‌ای نبوده که نیازی به حضور شخص شهردار داشته باشد؛ البته در حادثه سیلاب مترو که چند سال گذشته رخ داد وی شخصاً در مسائل مربوط به مدیریت آن حضور داشت.

صادقی در  ارتباط زلزله تهران با بیان اینکه عرضه و تقاضا در این زلزله همخوانی ندارد، گفت: زلزله تهران آنقدر بزرگ است که توان مقابله ما کوچک شمرده می‌شود و ما هیچ آمادگی برای زلزله تهران نداریم چراکه حادثه عظیم زلزله در تهران در حد شهرداری، وزارت کشور و یا حتی ریاست جمهوری نیست و باید کل امکانات نیروهای مسلح و کمک‌های بین‌المللی بسیج شده تا به سلامت از این زلزله عبور کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز