خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر عنوان شد:

تذکر سیاسی سخنگوی شورا به وزارت امور خارجه/ حکیمی‌پور: تذکر به وزارت خارجه وظیفه شورا نیست

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۳۶۲

یک عضو شورای شهر تهران در واکنش به تذکر سخنگوی شورا به وزارت امور خارجه تاکید کرد که تذکر به وزارت خارجه از وظایف این شورا نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تقی‌پور در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه تذکری به وزارت امور خارجه دارم، گفت: در دوره جدید که تنظیم روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها بر مبنای احترام متقابل خواهد بود و الان که خطوط اصلی سیاست‌ها در حال ریل‌گذاری است، تاکید می‌کنم؛ ملت ما کشورهایی را که در دوران تحریم بارها ملت ایران را تهدید کرده و کارشکنی کرده‌اند، به فراموشی نسپرده‌اند.

وی ادامه داد: مسئولین سیاست خارجی  باید به این نکته توجه کنند که حافظه تاریخی ملت ما پاک شدنی نیست و پرونده‌هایی همچون پرونده خون‌های آلوده را مختومه نمی‌دانیم.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: اکنون که دنیا در برابر خواست به حق مردم و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاسی سر فرود آورده است و این حق را پذیرفته است. قطعا باید چنین کشورهایی در انتهای صف بایستند ودقت کنیم که کشورهای دوست و  همکار که در دوران سخت با ما همکاری کردند، در تنظیم روابط خارجی در اولویت قرار دارند.

پس از سخنان تقی‌پور، حکیمی‌پور به تذکر آیین‌نامه‌ای پرداخت و گفت: بر اساس ماده 73 قانون شوراها، اعضای شورای شهر وظایفی قانونی دارند که در این میان  و بر اساس قانون تذکر به وزارت خارجه از وظایف شورای شهر نیست.

 وی ادامه داد: تذکرات ما باید در ارتباط با وظایف ما باشد، زیرا ما در خارج از شورا جایگاه و تریبون برای صحبت داریم، لذا نباید وظایفی که مربوط به شورا نیست حتی اگر به جا باشد به شورا بیاوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز