خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در گفتگوی تلفنی با رئیس قوه قضائیه خواستار شد:

برخورد جدی با خاطیان پرونده بازداشت غیراصولی پزشک بیمارستان ممسنی

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۲۴۹

در پی بازداشت غیراصولی پزشک جراح عمومی بیمارستان نورآبادممسنی در حین انجام وظیفه وارائه خدمت پزشکی، وزیر بهداشت در گفتگوی تلفنی با رئیس قوه قضائیه خواهان برخورد جدی و پیگیری حقوقی با خاطیان این اقدام شد و نامه ای را نیز در این خصوص خطاب به رئیس قوه قضائیه ارسال کرد.

 به گزارش ایلنا، در پی بازداشت غیراصولی یکی از جراحان عمومی در بیمارستان نورآباد ممسنی در حین انجام وظیفه و ارائه خدمت پزشکی، وزیر بهداشت در گفتگوی تلفنی با رئیس محترم قوه قضائیه خواهان رسیدگی به موضوع شد.

هاشمی علاوه بر گفنگوی تلفنی طی نامه ای ضمن تشکر از توجه ایشان به  حوزه سلامت، با ابراز تاسف از برخورد غیر حرفه ای مقام  قضایی که با ادعای اجرای قانون اقدام به دستگیری غیرقانونی پزشک جراح کرده بود، این اقدام را خلاف قانون برشمرده و خواهان برخورد جدی قضایی با مامور خاطی شد.

هاشمی تاکید کرد: مامور خاطی  به منظور اجرای انجام فرآیند بازپرسی از بیمار مصدوم وارد  بیمارستان شده و حین انجام ارائه اقدامات درمانی اورژانس توسط پزشک معالج به بیمار ضمن ممانعت از ادامه انجام فعالیت پزشک در جهت مداوای بیمار، اقدام به دستگیری همکار خانم جراح عمومی نموده است.

وزیربهداشت ادامه داد: این در حالیست که  پزشک جراح  تنها بر اساس رسالت حرفه ای خود در برابر اقدام غیر حرفه ای و غیر اخلاقی مامور مورد نظر مقاومت کرده بود و این گونه مورد بی احترامی قرار گرفت.

هاشمی یادآور شد: این پزشک در شرایطی دستگیر شده است که مرکز درمانی مورد اشاره وچندین بیمار بدحال دیگر به حضور پزشک بسیار نیازمند بودند، حال آنکه وی ناچار به ترک محل کار شده است. شرایط دستگیری پزشک با دستبند آثار بسیا بد و نامطلوبی در محیط بیمارستان و دیگر مراکز درمانی کشور به جا گذاشته است.

شایان ذکر است، درپی وقوع این اتفاق همچنین وزیر بهداشت طی مکاتبه ای خواهان پیگیری قضایی و برخورد جدی با مامور خاطی و جلوگیری از تکرار چنین مواردی درجهت رفع نگرانی از جامعه پزشکی و خدمت گیرندگان مراکز درمانی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز