خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

میزان مشارکت اقتصادی زنان تحصیلکرده نسبت به مردان 30 درصد است

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۱۸۹

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ویژگی‌های امروز افزایش نقش زنان در توسعه اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم نخستین داوری ایده‌های برتر کارآفرینی زنان که در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، با بیان اینکه کارآفرینی زنان یکی از اهداف مورد تاکید مقام عالی وزارت است، گفت: کارآفرینی بحث روز و مورد توجه در اقتصاد جهانی است و از ویژگی‌های اقتصاد روز دنیا آن است که به کارآفرینی مبتنی بر نوآوری و تکنولوژی توجه شود و این موضوع غایت نهایی آن چیزی است که در کارآفرینی در اقتصاد مورد توجه است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد رو به رشد شتابان در جهان بر تکنولوژی و نوآوری مبتنی است، اظهار کرد: تکنولوژی براساس نوآوری‌ها ایجاد می‌شود که با توجه به توسعه تکنولوژی موضوع اشتغال نیز مطرح می‌شود.

فیروزآبادی افزود: تکنولوژی سرمایه‌بر بوده و تعداد کارگران را کاهش می‌دهد. در چنین شرایطی بحث بازارهای جدید مورد توجه قرار می‌گیرد تا نیروی آزاد شده بتواند؛ برای بازار و محصول جدید اعم از کالا و خدمات به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی امروز افزایش نقش زنان در توسعه اقتصادی است و مشارکت اقتصادی زنان در جهان 50 درصد و در ایران 12.7 درصد است.

قائم‌مقام وزیر رفاه با تاکید بر اینکه در 5، 6 سال اخیر مشارکت اقتصادی زنان در کشور یک درصد کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: توجه به توسعه کارآفرینی در میان زنان و فعالیت‌های اقتصادی زنان در کشور از ویژگی‌های عمومی خاص خود برخوردار است. به همین دلیل با توجه به ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی کشور برای زنان به مشاغلی توجه می‌شود که ممکن است در کشورهای دیگر مورد توجه قرار نگیرند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید به توسعه مهارت و کار زنان در رشته‌هایی که با شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه ما مناسب است توجه کند، گفت: در حوزه خدمات ICT که به تولید اطلاعات، سرگرمی، و خدمات و... می‌پردازد، در حوزه خدمات نرم‌افزاری و... بانوان می‌توانند نقش ویژه‌ای داشته باشند و در این حوزه مجال کارآفرینی زیاد است.

فیروزآبادی ادامه داد: اگرچه میزان مشارکت اقتصادی زنان12.7 درصد است، میزان مشارکت اقتصادی زنان تحصیلکرده نسبت به مردان 30 درصد است که موضوعی قابل توجه است و نشان می‌دهد؛ سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای تحصیل زنان موجب افزایش میزان مشارکت اقتصادی زنان در کشور شده است که این موضوع کار را برای سیاستگذارانی که در خصوص افزایش نقش زنان در کشور فعالیت می‌کنند؛ آسان کرده است.

قائم‌مقام وزیر رفاه با تبریک به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای توجه به کارآفرینی زنان اظهار کرد: در حوزه توسعه مهارت‌‌آموزی برای زنان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است. هرچند که در حوزه کارآفرینی تنها مهارت آموزی و دانش کافی نیست و زیرساخت‌هایی لازم است که علی‌رغم اقدامات و تلاش‌های انجام شده این زیرساخت‌ها به اندازه کافی شکل نگرفته‌اند.

وی با اشاره به مسیر ایده‌پروازی تا تولید محصول، بازار و فروش اظهار کرد: در تکمیل این زنجیره نقاطی خالی داریم؛ یعنی ایده‌پرداز باید به تنهایی حرکت کرده و به دنبال سرمایه و سرمایه‌گذار و بعد از آن بازارسازی و بازاریابی باشد و بخش عمده‌ای از هدایت این زنجیره بر عهده کارآفرین است که این موضوع مشکلی در اقتصاد ما بوده و نشان می‌دهد تلاش‌های انجام شده کافی نیست.

فیروزآبادی اظهار امیدواری کرد که در مرحله ایده‌سازی هم بتوانیم؛ دوره‌های آموزشی مناسبی داشته باشیم، زیرا یکی از موانع بزرگ بحث حرکت از ایده به محصول است.

قائم مقام وزیر رفاه در پایان تاکید کرد: ما در حد مقدورات وزارت تعاون تلاش می‌کنیم؛ حرکت از ایده به محصول و بازار را از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای، صندوق کارآفرینی امید و بانک‌های تابع خود همچون بانک رفاه و بانک توسعه تعاوت تسهیل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز