خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو:

مجوز خارج از نوبت برای تاسیس داروخانه صادر نمی شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۴۷۹

رییس سازمان غذا و دارو گفت: تاسیس هر داروخانه جدیدی بر اساس حساب و کتاب است و مجوزی خارج از نوبت صادر نمی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند درباره تاسیس داروخانه های جدید افزود: تقاضاهای غیرمنطقی زیادی وجود دارد که شاید بیشتر آنها نیز از روی ناآگاهی باشد.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت های حقوقی و حقیقی زیادی، طی مدت های طولانی در نوبت تاسیس داروخانه قرار می گیرند تا بنا بر امتیاز خود صاحب این مجوز شوند اما همواره بخشی از زمان ما صرف این موضوع می شود که متقاضیان بویژه متقاضیان بی نوبت را توجیه کنیم که همانگونه که بدون نوبت نمی توان از یک نانوایی محلی، نان تهیه کرد، بی نوبت و بی حساب و کتاب هم نمی توان مجوز تاسیس داروخانه صادر شود.

وی تصریح کرد: اگر بحث امتیاز مطرح شود تا حدود زیادی جلوی این خواسته ها گرفته خواهد شد و دیگر تفاوتی نمی کند که بطور مثال هلال احمر یا یکی از دانشگاه ها یا حتی شخصی خاص، خواهان داروخانه جدیدی بوده است.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت گفت: اگر بتوانیم کمیته ای تشکیل دهیم و بر اساس اجماعی که در آنها بوجود می آید جلوی اینگونه تقاضاهای غیر منطقی را بگیریم، کار بزرگی انجام داده ایم.

دیناروند افزود: هیچ ایرادی وجود ندارد که مسوولیت امتیاز دهی، بررسی و محاسبه امتیاز، بیرون از سازمان و توسط نظام پزشکی یا بطور مثال انجمن دارو سازان انجام شود و فقط پردازش و بررسی اطلاعات و همچنین صدور مجوز را سازمان غذا و دارو انجام دهد.

وی تاکید کرد: تاسیس داروخانه های جدید ناگزیر از مدیریت است، اگر دانشگاهی بر اساس ضرورت به تعدادی داروخانه جدید نیاز پیدا کرد بصورت موقت یکی دو ساله مجوز می دهیم و مدیریتش می کنیم، بنابراین اگر مجوزها خارج از ضوابط صادر شود معیارها در هم می آمیزد و مشکلاتی ایجاد می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز