خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

انتظار ما از سازمان جهانی بهداشت کمک فنی است

وزیر بهداشت گفت: انتظاری که ما از سازمان جهانی بهداشت داریم این است که در بخش فنی به ایران کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ حسن قاضیزاده هاشمی در همایش اهداف توسعه پایدار با تمرکز بر پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در پاسخ به سوالی درباره انتظارات ایران از سازمان جهانی بهداشت گفت: اقداماتی که در وزارت بهداشت اجرا می‌شود بر گرفته از برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

وی افزود: از اظهارات خانم چان و آقای الوان  در خصوص تایید عملکرد دولت در حوزه پوشش همگانی بیمه و کاهش پرداخت هزینه درمان مردم تشکر می‌کنم.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: ما در سال‌های آینده به موفقیت‌های بیشتری در این زمینه دست پیدا می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: انتظار ما از سازمان بهداشت جهانی کمک‌های فنی است. البته دائم گروه‌های تخصصی از این سازمان به ایران سفر می‌کنند  و همکاران ما نیز در برنامه‌های بین‌المللی این سازمان شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در منطقه خاورمیانه گفت: حلقه وصل ما با سایر کشورها، سازمان جهانی بهداشت است. این سازمان دفتری در ایران دارد  که به ما در سطوح بین‌الملل کمک می‌کند. ضمن اینکه درخواست‌های ایران در سطح بین‌الملل همواره از سوی این سازمان مورد حمایت قرار گرفته است.

قاضی زاده هاشمی با تشکر از سازمان جهانی بهداشت بابت همکاری برای اجرای طرح پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر گفت: حضور نمایندگان این سازمان در ایران این اطمینان را بین مردم و سیاستگذاران به وجود می‌آورد که عملکرد ایران در حوزه تحول سلامت بر اساس برنامه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از ارگان‌ها ،سازمان‌ها به ویژه مجلس شورای اسلامی که در اجرای بهتر این طرح به ما یاری رسانده‌اند، تشکر می‌کنم.

کد خبر : ۲۹۲۱۰۸