خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کار:

زنان باید نقش خود را در فرآیند توسعه پیدا کنند

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۸۳۳

قائم مقام وزیر کار گفت: زنان باید بتوانند؛ نقش خود را در فرآیند توسعه پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالحسن فیروزآبادی در هم‌اندیشی ظرفیت‌های ناشناخته فرهنگی و اجتماعی زنان کارگر گفت:‌ در دنیای جدید سبک زندگی و نقش مردان و زنان تغییر کرده است و بر افزایش نقش اقتصادی-اجتماعی زنان تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات جامعه اسلامی و انقلابی سرعت بخشیدن به این تغییر ضروری تاریخی است، افزود: طبیعی است که با گذشت زمان و افزایش نقش نرم‌افزارها حضور زنان در جامعه نیز بیشتر می‌شود. در گذشته به دلیل نبود تکنولوژی و بالا بودن بعد خانوار بیشتر وقت زنان صرف مسائل خانه می‌شد، اما اکنون با ورود تکنولوژی‌هایی همانند ماشین لباس‌شویی و ... فرصت زنان بیشتر می‌شود.

قائم مقام وزیر کار اظهار کرد: میانگین جهانی نرخ مشارکت اقتصادی زنان در جهان 50 درصد است که این عدد در ایران به 12 درصد رسیده، در حالی که 4 الی 5 سال گذشته این نرخ 13 درصد بود.

فیروزآبادی تصریح کرد:  مشارکت اقتصادی زنان شاخص مهمی در توسعه اقتصادی است و توسعه اقتصادی محور و ستون توسعه به حساب می‌آید. نرخ مشارکت اقتصادی زنان در کشورهای منطقه 18.7 درصد است که این مقدار از آنچه در کشور ما رخ داده نیز بیشتر است و نشان می‌دهد که وضعیت بدی در این حوزه داریم.

وی با بیان اینکه با توده‌ای از زنان تحصیلکرده رو به رو هستیم، هر چند در شاخص‌های کمی وضعیت مناسبی نداریم، اما در برخی شاخص‌های کیفی بسیار خوب هستیم. مدیریت زنان در اقتصاد نسبت به سال 88، 55 درصد افزایش و تعداد زنان متخصص نیز 10 درصد افزایش داشته است. تعداد زنان کارگر نیز با رشد 4 درصدی رو به رو بوده است.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و نوع نگاه امام خمینی سبب به وجودآمدن فرصت برای مشارکت زنان شد، گفت: ما این تحول بزرگ را مدیون جمهوری اسلامی هستیم. همه آحاد مردم باید در توسعه اجتماعی، فرهنگی و ... مشارکت کنند و زنان نیز باید نقش خود را در آن پیدا کنند. در این زمینه امیدواریم که بدون ایفای نقش حکومت و با کمک NGO  ها و انجمن‌ها در این زمینه بتوانیم پیشرفت کنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز