خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد:

تعداد کشته‌های سیل و طوفان به 11 نفر رسید/یک تبعه افغان و چینی در بین کشته‌شدگان/احتمال افزایش تلفات

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۴۵۰

رئیس سازمان مدیریت بحران جزییات سیل و طوفان شب گذشته و خسارات وارد شده و آمار کشته‌شدگان را اعلام کرد.

مصطفی محمدنجار (معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص حوادث شب گذشته و بروز سیل و طوفان در برخی از استان‌ها، اظهار داشت: متاسفانه شب گذشته به دنبال بارندگی شدید حوادثی در بعضی از استان‌ها داشتیم که یکی از حوادث در کردستان و شهر سقز بوده که این نواحی دچار سیل گرفتگی شد و در پی آن خانه‌های مسکونی و تجاری آسیب دید و به بازار سقز خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه از ساعت اولیه علاوه بر تشکیل جلسات ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان همکاران ما کار امداد و نجات را آغاز کردند و در حال حاضر  به دنبال برآورد خسارت هستند، گفت:  همچنین حادثه‌ای در منطقه اورنگه کرج (روستای سیرجان) داشتیم. این منطقه تفرجگاهی بوده که مردم برای گذران تعطیلات خود به این منطقه رفته بودند که متاسفانه با بارندگی شدید سیل آغاز می‌شود و قریب به 40 تا 50 خودرو را با خودش می‌برد.

محمد نجار با بیان اینکه در این منطقه 5 نفر از هموطنان ما جان خودشان را از دست می‌دهند، اضافه کرد: از این پنج نفر، سه نفر اجسادشان پیدا می‌شود و همکاران ما به دنبال دو جسد دیگر هستند. احتمال افزایش تلفات در این منطقه وجود دارد.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه 40،50 خودرو دچار خسارت شد، اما آسیبی به سرنشینان آن نرسید، گفت: در منطقه کن تهران نیز پروژه‌ راهسازی تونل در حال انجام بوده که این منطقه هم دچار سیل گرفتگی می‌شود و در پی آن 6 نفر تا الان جان خود را از دست داده اند که یک تبعه چینی، یک تبعه افغان و 4 نفر ایرانی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در منطقه سوادکوه نیز دو نفر بر اثر سیل زخمی شدند، گفت:  شمال استان سمنان نیز دچار سیل گرفتگی و ریزش کوه شد و به دنبال آن نیز جاده مسدود شد. منطقه پرور در شمال استان سمنان قرار دارد که به محض حادثه در ساعت اولیه همکاران ما به کار امداد و نجات پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز