خبرگزاری کار ایران

نایب‌رئیس‌هیات‌مدیره‌ستاددیه؛

قرار نیست ستاددیه تا قیامت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی بپردازد/ ۸ هزار و ۱۰۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۹۹۵

نایب‌رئیس‌هیات‌مدیره‌ستاددیه با تاکید برلزوم‌ترویج‌فرهنگ‌ صحیح رانندگی، گفت: قرار نیست ستاد دیه کشور تا روز قیامت نسبت به جمع آوری کمک های مردمی و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اقدام کند؛ چرا که مردم بایستی با آموزش‌های مختلف از بروز حوادث ناخواسته و ناگوار پیشگیری کرده و این رقم را به حداقل برسانند.

به گزارش ایلنا، علی اکبر یساقی گفت: طی ۲۰ سال گذشته ۸۶ هزار زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت خیرین و نیکوکاران کشور از بند حبس آزاد شدند. سال گذشته هم از همین محل ۸ هزار و ۵۰۰ زندانی جرایم غیر عمد با بدهی ۴۵۰۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی از وجود ۸ هزار و ۱۰۰ زندانی دیگر جرایم غیر عمد در زندان‌های کشور خبر داد و گفت: برای آزادی این تعداد زندانی به ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین ۵۰ درصد از این مبلغ، تعداد زیادی از این زندانیان تا دو ماه آینده از بند حبس رهایی خواهند یافت.

نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور تصریح کرد: برای جمع آوری کمک های مردمی به منظور آزادی زندانیان غیر عمد درماه مبارک رمضان سال جاری ۲۵۰ جشن گلریزان درشهرهای مختلف کشور برگزار شده و تا پایان ماه مبارک برگزار خواهند شد.

یساقی گفت: به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی افزون بر ۱۸ هزار نفر درکشور سالانه جان خود را از دست می دهند که این رقم از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون تعداد ۶۰۰ هزار نفر بوده است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ صحیح راهنمایی و رانندگی و رعایت مقررات، سهل انگاری نکردن و غفلت در انجام امور و رعایت نکات ایمنی در کارگاه ها توسط افراد تاثیرگذار بویژه خیرین تاکید کرد و افزود: قرار نیست ستاد دیه کشور تا روز قیامت نسبت به جمع آوری کمک های مردمی و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اقدام کند؛ چرا که مردم بایستی با آموزش‌های مختلف از بروز حوادث ناخواسته و ناگوار پیشگیری کرده و این رقم را به حداقل برسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز