خبرگزاری کار ایران

برنامه دانشگاه امیرکبیر برای جذب رتبه‌های برتر کارشناسی

مدیرکل دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه امیرکبیراز امکان پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه خبر داد و گفت: قبلا پذیرش بدون کنکور فقط در مقطع کارشناسی بود، اما اکنون در مقطع ارشد و دکترا هم امکان پذیرش دانشجو بدون کنکور فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدنیا مدیرکل دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه امیرکبیر در تشریح جزییات تحصیل در دو رشته گفت: از سال 76 تاکنون بیش از 1000 درخواست از طرف دانشجویان برای تحصیل همزمان در دو رشته دریافت کرده‌ایم و تاکنون 331 نفر در دو رشته همزمان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی ادامه داد: دانشجویان در صورتی که در چهار ترم اول فعالیت خوبی داشته باشند و معدل بالای 17 کسب کنند و حداقل 60 واحد گذرانده باشند، می‌توانند درخواست تحصیل همزمان در دو رشته را بدهند. از سال 76 تاکنون 331 فارغ‌التحصیل در دو رشته داشته‌ایم و در حال حاضر 226 دانشجوی فعال دو رشته‌ای داریم.

مدیرکل دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه امیرکبیر افزود: دانشگاه این دسته از دانشجویان را هر ترم کنترل می‌کنند که افت تحصیلی نداشته باشند، البته افت تحصیلی در این گروه از دانشجویان بسیار کم است. بر اساس اعلام سازمان سنجش در آخرین آزمون دوره کارشناسی ارشد دانشگاه امیرکبیر بالاترین قبولی را در گروه فنی و  مهندسی داشته است.

سیدنا همچنین از امکان پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه خبر داد و گفت: قبلا پذیرش بدون کنکور فقط در مقطع کارشناسی بود، اما اکنون در مقطع ارشد و دکترا هم امکان پذیرش دانشجو بدون کنکور فراهم شده است.

مدیرکل دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه امیرکبیر از تسهیلات مناسب برای جذب رتبه‌های برتر کارشناسی در این دانشگاه خبر داد و گفت: به منظور جذب رتبه‌های برتر کارشناسی با همکاری بنیاد امیرکبیر بورسیه‌هایی را برای این دانشجویان در نظر گرفته‌ایم که بر این اساس برای رتبه‌های زیر 100 کارشناسی ماهیانه مبلغ 5 میلیون ریال، رتبه‌های 100 تا 200 مبلغ 3 میلیون ریال در نظر گرفته شده است و برای دانش‌آموزانی که مدال طلای المپیاد دانش‌آموزی را کسب می‌کنند، اگر دانشگاه امیرکبیر را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، ماهیانه 300 هزار تومان به آنها پرداخت می‌کنیم.

کد خبر : ۲۸۹۹۵۰