خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

همایش ملی زنان اعتدال و توسعه پاییز 94 برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۶۴۳

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از برگزاری همایش ملی زنان اعتدال و توسعه در پاییز سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در نشست خبری همایش زنان اعتدال و توسعه اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که به دولت اعتدال معروف شد؛ ضرورت معرفی شاخص‌ها و ابعاد اندیشه و گفتمان اعتدال مطرح شد. بنابراین اولین همایش اعتدال در پاییز 93 با همت سازمان اصناف و کتابخانه ملی و با همکاری انجمن‌های علمی از جمله انجمن علمی جامعه شناسان ایران برگزار و با استقبال گسترده نخبگان علمی و فرهنگی کشور روبرو شد.

وی ادامه داد: دستاوردهای این همایش مجموعه‌ای 7 جلدی از مقالات پذیرفته شده، تشکیل دبیرخانه دائمی همایش اعتدال، انجام طرح‌های پژوهشی،‌ مقالات،‌ انتشار کتاب، راه‌اندازی سایت کتاب، انتشار سه ویژه‌نامه علمی، توافق برای تاسیس پژوهشگاه علمی اعتدال و ... بود که سعی در بررسی جوانب گوناگون اندیشه اعتدال را داشت.

وی ادامه داد: پس از آن ضرورت نسبت اندیشه اعتدال با مسائل گوناگون جامعه منجر به آن شد که دومین همایش اعتدال به مبحث زنان اعتدال و توسعه تخصیص پیدا کند، هر چند که در همایش اول نیز کمیته زنان ایجاد شد که صاحبنظران عضو شورای سیاستگذاری همایش بودند و در کمیته علمی نیز فعالیت می‌کردند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این همایش از سه رکن شورای سیاستگذاری، کمیته علمی و کمیته اجرایی تشکیل شده است، افزود: این سه رکن فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که امیدواریم اقدامات آنها منجر به تولید ادبیاتی شود که به رویکردهای مورد نیاز در حوزه زنان و خانواده برسیم.

مولاوردی تصریح کرد: فراخوان این همایش که در آن سعی شده؛ به جنبه‌های مختلف زندگی زنان از جمله مبانی نظری و مفهومی مطالبات زنان، حقوق شهروندی زنان، رفاه اجتماعی زنان، ورزش و هنر در زندگی زنان و... پرداخته شود، منتشر خواهد شد.

وی تاکید کرد: این همایش با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، انجمن جامعه شناسی ایران و سایر انجمن‌های علمی کشور برگزار می‌شود که امیدواریم؛ دستاوردهای مهمی برای ما داشته باشد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در دوره‌های مختلف پس از انقلاب همواره با تغییر رویکرد دولت‌ها و متعاقب آن با تغییر رویکرد سیاست‌ها و برنامه‌ها روبرور بودیم که این امر موجب دگرگونی زندگی مخاطبان این سیاست‌ها و برنامه‌ها شده است، اکنون در آستانه برنامه ششم توسعه به نظر می‌رسد؛ مسئله زنان در توسعه به عنوان عاملان و ذینفعان آن، مسئله‌ای مهم است که چاره‌ای جز پرداختن به آن نیست. امیدواریم این امر بتواند در کمک به رسیدن توسعه پایدار که سالهاست به دنبالش هستیم، به ما کمک کند.

وی در پایان اظهار کرد: این همایش در مهرماه سال 94 برگزار خواهد شد و در کنار آن نیز برنامه‌های جنبی به اجرا در خواهد آمد، از جمله آنکه براساس تفاهم‌نامه معاونت امور زنان با کتابخانه ملی تالار اختصاصی منابع زنان در این کتابخانه در روز همایش افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز