خبرگزاری کار ایران

سالاری خواستار شد:

جلوگیری از ادامه احدث نمای ساختمان مجلس شورای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۹۳۴

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران خواستار ممانعت از ادامه احداث نمای ساختمان بی هویت در محل مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری به مجلس از عدم اجرای مقررات مربوط به نما در احداث ساختمان جدید انتقاد کردو اظهار داشت: با توجه به اینکه وظیفه مجلس قانونگذاری است لذا رعایت قانون و قانون پذیری باید از صفات ذاتی آن باشد ، همچنین باید توجه داشت که مقام معظم رهبری بارها و بارها به تمامی نهاد ها وسازمان ها و قوای سه گانه و در دیدار با اعضای شورای شهر و شهرداری تهران بر رعایت قوانین مربوط به نماهای شهری تاکید نموده اند.

وی ادامه داد: اما ساختمانی که در محل فعلی مجلس شورای اسلامی به منظور توسعه فضای این نهاد و با مساحتی بالغ بر 298 هزار متر مربع  ، بدون  توجه به قوانین و ضوابط نما و بصورت یک ساختمان شیشه ای و کامپوزیتی بی هویت در حال احداث است . قطعا رعایت مبانی شهرسازی و معماری ایرانی – اسلامی در محلی که بعنوان پارلمان ملی کشور مطرح است ، باید یکی از اولویت های مجلس باشد  ، این در صورتی است علی رغم مکاتبات شهرداری تهران با مجلس و حضور مسئولین فنی مجلس احداث ساختمان درمنطقه 12 و معاونت شهرسازی و معماری ،متاسفانه به قانون تمکین نکردند و یک ساختمان تمام شیشه ای را بنا می کنند که هیچکدام از مفاد و مبانی معماری ایرانی اسلامی را مد نظر قرار نداده است.

سالاری افزود : این در صورتی است که به موجب مقررات ملاک عمل از سالیان گذشته ، ساختمان های شاخص که بالای 12 طبقه و یا بالای 20 هزار متر مربع هستند مکلف به حضور در کمیته نمای معاونت شهرسازی و معماری و ملزم به رعایت قوانین مربوط به نما می باشند.اما علی رغم اینکه جلساتی در اداره کل معماری ساختمان با حضور اساتید دانشگاه تشکیل شد ، دوستان مجلس در این جلسات شرکت نکردند و جلسه کنسل شد.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم جمع آوری نمای ساختمان در حال ساخت مجلس گفت: قطعا مجلس شورای اسلامی ملزم به رعایت تمامی قوانینی که عامه مردم  حتی برای ساختمان های 50 -100 مترمربع اجرا می کند ، می باشد ، چراکه مجلس ، محلی شاخص در کشور است که در تمامی محافل خارجی و داخلی مورد توجه و مثال قرار می گیرد .

وی ادامه داد: همانطور که این نقد به وزارت نیرو وارد است که نهادی که بدنبال صرفه جویی در مصرف انرژی است ، ساختمان خود را تمام شیشه ای  در دولت های گذشته احداث کرده و همیشه در مجالس و همایش ها مورد مثال و نقد قرار می گیرد.لذا من تقاضا دارم طی نامه ای به ریاست محترم مجلس ، آنان را مکلف به رعایت قوانین کنیم.

سالاری گفت:نمای ساختمان ها می بایست در کمیته نما  مورد بررسی قرار گیرد و طبق ضوابط ملاک عمل ساختمان های دولتی نیز مکلف به پیروی از این قانون هستند.قاعدتا مجلس شورای اسلامی هم می بایست این ضوابط بویژه در حوزه اجرای نما را رعایت کند ، چراکه این ساختمان سمبل خواهد شد ، ساختمان مجلس درکشورهای دیگر سمبل و  نمادی از معماری آن ها است و ما با این معماری غنی فقط یک ساختمان با شیشه و کامپوزیت بنا کردیم  که با آن هیبت تبدیل به یک ساختمان عجیب و غریب خواهد شد که موجب سرافکندگی هم نظام و هم معماری ایرانی – اسلامی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز