خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی ناجا مطرح کرد:

آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان/ کشف 99 درصد قتل‌ها در سه ماهه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۵۰۲

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: 99 درصد قتل‌ها در سه ماهه نخست سال کشف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مقیمی با اشاره به اینکه در برخی از سرقت‌ها موفق نبوده‌ایم، گفت: در بحث سرقت منازل، سرقت محموله و سرقت خودروهایی که با بار به سرقت می‌روند، چندان موفق نبوده‌ایم. گرچه وقوع سرقت در این موارد کاهش داشته است، اما در مجموع کاهش‌ها چشمگیر نبوده است.

وی با اشاره به اینکه ما توانستیم؛ در سه ماهه نخست سال سرقت از منازل را 4 درصد کاهش دهیم، افزود: درماه مبارک رمضان سرقت از منازل هشت درصد کاهش داشته و میزان کشفیات سرقت منازل 23 درصد افزایش داشته است.

مقیمی تصریح کرد: شناسایی و دستگیری محکومان فراری و کسانی که با قرار وثیقه آزاد شده بودند، اما برنگشته بودند را در دستور کار قرار داد‌ه‌ایم.

 مقیمی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال توانستیم؛ 10 درصد انواع سرقت را کاهش دهیم، افزود: از این میان سرقت لوازم داخل خودرو 17 درصد و سرقت خودرو و موتور سیکلت 13 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: متاسفانه برخی از خوردهای داخلی بالاترین درصد وقوع سرقت را به خود اختصاص می‌دهندبطوریکه دو خودروی برند داخل هنوز بالغ بر 80 درصد وقوع سرقت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. جلسات متعددی در این باره با خودروسازان انجام شده است، اما خودروسازان دلایل خود را مطرح کرده و عنوان می‌کنند که در خط تولید اجازه تغییر به آنها داده نمی‌شود. با این وجود و با بررسی‌های انجام شده، برخی از موضوعاتی که سارقان بیشترین شیوه سرقت را از آن مورد استفاده قرار می‌دادند، بررسی و در خودروهایی که جدید تولید می‌شوند، رفع شده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه بیشترین سهم سرقت خودرو مربوط به خودروهای تولید شده در قبل از سال 86 است، افزود: از این سال به بعد سهم سرقت خودروهای داخلی کاهش یافته است، خودروسازها تا جایی که بتوانند تلاش کرده‌اند، اما انتظار ما بیش از این است و امیدواریم با مدیریت جهادی این موضوع را رفع کنند.

وی تاکید کرد: در بحث سرقت خودرو، سرقت پرایدهای تولیدشده در قبل از سال 86  بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند، اما بررسی در تولید پراید در سال 93 نشان می‌دهد که اقدامات لازم برای جلوگیری از سرقت، انجام شده و آمار سرقت این خودرو کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: طبق آمار از ابتدای سال تاکنون سرقت خودرو 13 درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص جلوتر بودن سارقان نسبت به پلیس گفت: من ادعای این را ندارم که سارقان یک قدم از ما جلوتر هستند، سارقان تنها در انجام جرم یک قدم از پلیس جلوتر هستند، چرا که اول آنها سرقت انجام می‌دهند و پلیس بعد آن را کشف می‌کند. در بحث‌های کارشناسی علم و آگاهی پلیس نسبت به سارقان بیشتر است.

وی در بحث سرقت مسلحانه گفت: سرقت مسلحانه از سوی پلیس آگاهی به صورت ویژه پیگیری می‌شود و از مجموعه سرقت‌های عادی جدا شده و در جرائم جنایی به آن پرداخته می شود. در خصوص سرقتهای مسلحانه تلاش ما بر این است که صددرصد جرائم رخ داده را کشف کنیم. البته در سال جاری در این موضوع موفق نبوده‌ایم، اما توانستیم وقوع جرم سرقت مسلحانه را 13 درصد کاهش دهیم. سرقتهای مسلحانه به صورت موردی پیگیری می‌شوند و تا زمانی که کشف نشوند، در دستور کار هستند.

وی تاکید کرد: در بحث سرقت‌های مسلحانه در سه ماهه اول سال بانک‌های اطلاعاتی خود را تکمیل و باندهای بالقوه و بالفعل را شناسایی کرده‌ایم. از این رو در خیلی از سرقت‌های مسلحانه، باندی که جرم را مرتکب شده شناسایی می شود، اما چون دستگیری رخ نمی‌دهد به آن کشف نمی‌گوییم.

وی درباره استانهای ناموفق در مقابله با کاهش سرقت گفت: ما در همه استانها سرقت را کاهش داده‌ایم. طبق تحلیل ناجا 14 استان وقوع جرائم بیشتری داشت که در آنها نیز وقوع سرقت 10 درصد کاهش یافته است.

مقیمی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان شاهد کاهش آمار سرقت منازل هستیم، گفت: شاید یکی از دلایل این موضوع حضور مردم در زمان افطار در منازلشان باشد.

وی تاکید کرد: لازم است؛ مردم در شبهای قدر اقدامات امنیتی مناسبی را در زمان ترک منازل انجام دهند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان کیف قاپی 7 درصد کاهش داشته است، افزود: در مجموع در 15 روز اول این ماه همه جرائم 8 درصد کاهش یافته و میزان کشفیات پلیس 43 درصد افزایش داشته است.

وی در بحث کشف سرقت خودرو نیز گفت: 86 درصد خودروهای سرقت شده در کمتر از یک ماه کشف می‌شوند. هر چه سرقت زودتر به پلیس اطلاع رسانی شود کشف آن سریعتر خواهد بود.

مقیمی تاکید کرد: 33 درصد خودروهای سرقتی در کمتر از 24 ساعت کشف می‌شوند و 50 درصد خودروهای سرقتی بین 2 تا 15 روز کشف می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره آمار قتل و جنایت نیز گفت: 99 درصد قتل‌ها در سه ماهه اول سال کشف شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است. همچنین وقوع قتل نیز 6 درصد کاهش یافته است.

وی درباره پرونده اسید پاشی اصفهان و صحبت‌های وکیل یکی از مظنوین این پرونده درباره ارتباط موکلش با پرونده مذکور نیز گفت: این پرونده در اولویت کاری پلیس قرار دارد و به صورت مستقیم توسط من و رئیس جرائم جنایی در پلیس آگاهی بررسی می‌شود.

وی افزود: در برخی مواقع مظنون‌هایی دستگیر شده‌اند و مورد بازجویی قرار گرفتند، قطعا اگر کشفیاتی درباره این پرونده داشته باشیم، اطلاع‌رسانی می‌کنیم، اینکه گفته‌های وکیل فردی که در ارتباط با این پرونده دستگیر شده چقدر صحت دارد را خودش باید پاسخ بدهد.

 

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز