خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی رئیس سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد؛

تدوین نقشه جامع گردشگری دریایی جزیره کیش

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۶۹۱

مشاور عالی رئیس سازمان منطقه آزاد کیش از تهیه و تدوین نقشه جامع گردشگری دریایی جزیره کیش توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، رسول کشت پور درباره برنامه سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه گردشگری دریایی اظهار داشت: با تهیه و تدوین نقشه جامع گردشگری دریایی پتانسیل های نوار دریایی از نظر ساحلی و جاذبه های آن در جزیره کیش شناسایی خواهد شد.

به گفته مشاور عالی رئیس سازمان منطقه آزاد کیش در این نقشه جامع بخش های مختلف مرتبط با توریسم دریایی از جمله حمل و نقل دریایی، شیلات و گردشگری به منظور شناخت اولویت ها مشخص خواهد شد.

کشت پور ادامه داد: سازمان منطقه آزاد کیش قصد دارد با اقدامی جامع و یکپارچه میان تمام دست اندرکاران مرتبط با امور دریایی در چارچوب توسعه گردشگری دریایی گام بردارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش تاکید کرد : شناسایی ظرفیت های گردشگری جزایر هندورابی، فارور بزرگ و کوچک نیز از دیگر اقدامات در دست اجرا در چارچوب رونق گردشگری دریایی توسط سازمان منطقه آزاد کیش است.

وی همچنین از انجام برنامه ریزی برای استفاده از دریا جهت مقاصد گردشگری سلامت و رونق گردشگری اکوتوریسم و گردشگری بر پایه غذاهایی دریایی در جزیره کیش خبر داد.

مشاور عالی رئیس سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: لازمه توسعه گردشگری دریایی کیش ایجاد زیرساختهای گردشگری است.

وی گفت: ترمینال مسافربری مطلوب برای ارائه انواع خدمات گردشگری، اسکله بزرگ تفریحی و ایجاد پارکینگ شناورهای دریایی تفریحی در سواحل از جمله مهم ترین زیرساخت های لازم جهت توسعه گردشگری دریایی در جزیره کیش محسوب می شوند.

کشت پور در ادامه سخنان خود از برنامه ریزی ها به منظور ساخت مجتمع آب درمانی در کنار سواحل کیش زیرنظر متخصصین طب دریا به منظور جذب گردشگران سلامت در این جزیره خبر داد.

رئیس هیات مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش تاکید کرد : ایجاد زیست گاه های حفاظت شده برای پرندگان و جانواران دریایی به عنوان مقاصد گردشگری علمی نیز از دیگر برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه گردشگری در جزیره است.

وی اظهار داشت : در چارچوب توسعه گردشگری دریایی کیش سازمان منطقه آزاد کیش از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی با اعطای تسهیلات مناسب استقبال خواهد کرد.

مشاور عالی رئیس سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه گردشگری دریایی در کیش به عنوان یک منطقه آزاد تجاری و توریستی برای آنها از بازده اقتصادی مطلوبی برخوردار خواهد بود.

به گفته کشت پور، معافیت مالیاتی 20 ساله برای تمام سرمایه گذاری ها در جزیره کیش می تواند به عنوان مهمترین عامل برای تشویق سرمایه گذاران در این جزیره محسوب شود.

وی از تضمین و حمایت قانونی سرمایه گذاری خارجی در جزیره کیش اشاره کرد و متذکر شد: جزیره کیش از لحاظ عدم محدودیت در انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد ایران و سایر کشورها دارای زمینه های بسیار خوبی برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز