خبرگزاری کار ایران

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران:

پژوهش‌های انتقال خون باید حمایت شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۰۳۶

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران بر حمایت از پژوهش‌های سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، نصرت الله ضرغام در نشستی با اعضای هیات علمی و مدیران ارشد و معاونان این سازمان همچنین به بررسی زمینه همکاری های صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران با سازمان انتقال خون تاکید کرد.

ضرغام با ابراز خرسندی از سیستم کنترل کیفی پیشرفته سازمان انتقال خون و راه اندازی مرکز نو آوری و تلفیق علم و عمل در این سازمان؛ امکانات حمایتی این صندوق از فعالیت های نوآوری و پژوهشی سازمان را تشریح کرد.

علی اکبرپور فتح الله، مدیر عامل سازمان انتقال خون نیز با اشاره به چالش های مهم پیش روی این سازمان به عنوان یک درمان حمایتی گفت: در خصوص چنین درمانی ، تحقیقات از سوی مراکز علمی آموزشی کشور مورد حمایت و توجه قرار نگرفته است.

پور فتح اله افزود: پزشکان متخصص انگیزه آموختن و پژوهش در مورد این نوع درمان را ندارند و هر وقت احساس نیاز می کنند خون مصرف می کنند بدون اینکه برای مصرف خون برنامه ریزی داشته باشند ، در نتیجه مصرف بی جای خون و فرآورده های آن به دلایل یاد شده وجوددارد.

وی با اشاره به تاثیر اثبات نشده مصرف آلبومین گفت: ایران اکنون یکی از کشورهای پر مصرف در زمینه آلبومین به شمار می رود این در حالی است که پژوهش ها در برخی از کشورهای دیگر نشان داده است ، آلبومین در بیماران اثر درمانی چندانی ندارد و می توان به جای آن سرم نرمال سالین نیز استفاده کرد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: در موضوع طب انتقال خون به پژوهش های مبتنی بر شواهد نیاز است و در مورد خون و فرآورده های آن و مدیریت مصرف و مراقبت از خون بیمار باید پژوهش های جدید مروری نیز صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران از پژوهشگران و اعضای هیات علمی سازمان انتقال خون علمی دعوت کرد تا با مراجعه به سایت این مرکز به آدرس WWW.INSF.ORG با بررسی زمینه های همکاری علمی پژوهشی در فرایند تولید علم سهیم باشند و از حمایت های مرکز استفاده کنند.

ضرغام همچنین از مرکز نو آوری، بانک خون بند ناف، آزمایشگاه ایمنوهماتولوژی و آزمایشگاه کنترل کیفی سازمان انتقال خون نیز بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز