خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با ایلنا:

نمی‌دانم 22.5 میلیارد تومان بیمه درمان معتادان کجا رفته است!

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۵۹۶

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه 22.5 میلیارد تومان در سال 92 برای بیمه درمان معتادان در نظر گرفته شده بود نسبت به هزینه‌کرد این اعتبار ابراز بی‌اطلاعی کرد.

علیرضا جزینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره بیمه درمان معتادان با یادآوری اینکه در سال 92 مبلغ 22.5 میلیارد تومان و در سال 93 ،30 میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده بود، گفت: در مجموع بیش از 52 میلیارد تومان در این رابطه به سازمان بیمه سلامت ایران واگذار شده بود که متاسفانه این اعتبار هزینه نشد.

وی با بیان اینکه ما اخیرا این موضوع را پی‌گیری کرده‌ایم، اظهار کرد: در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در حضور ریاست جمهوری به ما قول دادند که 30 میلیارد باقی مانده از سال قبل و 30 میلیارد تومانی که برای سال جاری در خصوص درمان معتادان در نظر گرفته شده است را در اختیار ما قرار دهند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص 22.5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای سال 92 بیان کرد: نمی‌دانم این مبلغ کجا رفته است، اما قصد داریم 60 میلیارد تومان مربوط به سال‌های 93 و 94 را در جهت گسترش دامنه افراد تحت پوشش به‌ کار گیریم.

جزینی تاکید کرد: بر اساس قول‌هایی که داده شده قرار است؛ کار بیمه درمان معتادان از تیر ماه اجرا شود و ما پی‌گیر این کار هستیم.

به گفته وی براساس تفاهم امضا شده فیما بین ستاد و سازمان بیمه سلامت امسال آئین‌نامه اجرایی بیمه معتادین برای همه گروه‌های سنی و جنسی معتادان و با استفاده از ظرفیت همه مراکز درمانی مجاز خواهد بود.

جزینی با اشاره به اینکه در سال قبل اعتبار بیشتر متوجه گروه‌های پرخطر به‌ویژه زنان و کودکان است، افزود: امسال این اعتبارات به سایر معتادان تسری یافته است، اما کماکان گروه‌های پرخطر، زنان و کودکان در اولویت هستند.

وی افزود: قرار نیست؛ هیچ پول مستقیمی از محل بیمه به NGOها پرداخت شود. اگر یک NGO مرکز درمانی خاص زنان یا کودکان داشته باشد و مرکز رسمی دارای مجوز وزارت بهداشت و یا بهزیستی باشد، در اولویت اول برای انعقاد قرار داد با بیمه خواهد بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز