خبرگزاری کار ایران

ابلاغ آیین‌نامه پذیرش دانشجو برای دکتری عمومی و دکتری تخصصی داروسازی

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۶۶۰

معاون آموزشی وزارت بهداشت آیین نامه پذیرش دانشجو برای دکتری عمومی و دکتری تخصصی داروسازی (Pharm.D/PhD) مصوب پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ 14 دی ماه 1393 را به کلیه دانشگاه ها و موسسات مجری رشته های علوم پزشکی ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی طی نامه ای با اشاره به لزوم استفاده از روش های نوین در جذب فراگیران برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف آموزش عالی، آیین نامه پذیرش دانشجو برای دکتری عمومی و دکتری تخصصی داروسازی (Pharm.D/PhD) مصوب پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ 14 دی ماه 1393 را به کلیه دانشگاه ها و موسسات مجری رشته های علوم پزشکی ابلاغ کرد.

براساس این گزارش، هدف از تدوین این آئین نامه  تسهیل و تسریع در انتخاب دانشجویان دوره دکتری عمومی داروسازی برای ورود به دوره دکترای تخصصی در رشته های مختلف داروسازی به نحوی است که ضمن فراهم آوردن امکان انتخاب شایسته ترین افراد برای ورود به این دوره موجب کوتاه تر شدن طول دوره تربیت نیروی متخصص مورد نیاز نیز باشد.

برپایه این گزارش، آیین نامه پذیرش دانشجو برای دکتری عمومی و دکتری تخصصی داروسازی مشتمل بر 10 ماده در پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ 14 دی ماه 1393 تصویب شده و برای دانشجویان دوره دکتری عمومی داروسازی ورودی مهرماه 1394 به بعد که 180 واحد درسی خود را با حداقل میانگین کل 16 گذرانده و حداقل 70 درصد نمره کل آزمون جامع داروسازی را کسب کرده باشند قابل اجرا می باشد.

گفتنی است: در ابلاغیه معاون آموزشی وزارت بهداشت آمده است نحوه عملکرد در این زمینه باید بایست به گونه ای باشد تا علاوه بر ایجاد انگیزه و تشویق افراد مستعد برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، مسیر ورود آنها را تسهیل و تسریع و طول دوران تحصیلی نیز تعدیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز